اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهاوند:

مهم‌ترین هدف مداح حاکمیت ارزش‌های الهی در جامعه باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه نهاوند گفت: مهم‌ترین هدف مداح باید فعالیت در زمینه حاکمیت ارزش‌های الهی و معنوی در اجتماع باشد.

مهم‌ترین هدف مداح حاکمیت ارزش‌های الهی در جامعه باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی بعد از ظهر امروز در در نخستین همایش تجلیل از خادمان نماز و پیرغلامان اهل بیت(ع) نهاوند ضمن تأکید بر اهمیت بالای انجام کارهای فرهنگی در سطح شهرستان اظهار کرد: کار هیئت‌های مذهبی و عزاداری چه در ماه محرم و چه در طول سال از کارهایی است که عمل به تولی و تبری را به نمایش می‌گذارد.
وی تولی و تبری را دارای سه مرحله قلبی، زبانی و عملی خواند که بهترین و مناسب‌ترین مرحله عمل به این مهم همان تولی و تبری عملی است زیرا در این صورت هدف انسان فقط برای رضای خدا انجام می‌گیرد.
امام جمعه نهاوند ادامه داد: مهمترین هدف مداح باید برای حاکمیت ارزش‌های الهی و معنوی در اجتماع باشد لذا وظیفه مداحان، خادمان نماز و عناصر فعال در مساجد بسیار خطیر و اثرگذار است.
وی ایمان واقعی را نشان پایبندی به احکام دین خواند که می‌توان به نمونه‌های تولی و تبری عملی به امثال حضرت امام خمینی(ره)، شهدا، ایثارگران اشاره کرد زیرا از همه هستی خود فقط برای رضای معبود گذشتند.
مغیثی مساجد را مهمترین پایگاه فرهنگی در جامعه اسلامی دانست و ابراز کرد: همه اقداماتی که علیه طاغوت و ظلم و ستم آنها نه تنها در ایران اسلامی بلکه در کشورهای منطقه صورت گرفت از مساجد شکل گرفت و شروع شد.
فرماندار شهرستان نهاوند نیز با اشاره به انجام عزاداری در نهاوند گفت: متأسفانه شیوه عزاداری ماه محرم در سطح شهر نهاوند آن گونه که شایسته است از نظم و انسجام مناسبی بهره‌مند نیست لذا مسئولان و مداحان می‌توانند با ارائه راهکارهای مناسب به نتیجه قابل قبولی دست یابند.
اسماعیل زارعی‌کوشا افزود: برپایی نماز یکی از مهمترین اهداف قیام امام حسین(ع) بوده است لذا مسئولان هیئت‌ها باید نسبت به انجام این فریضه الهی تصمیمات مناسبی را اتخاذ کنند.
وی تأکید کرد: دوری از خرافات به ویژه در عزاداری‌ها و دوری از انجام برخی رسم و رسومات خرافی را می‌توان با هماهنگی با مسئولان شهرستانی، روحانیون و هیئت‌های امنای مساجد و تکایا را به باوری قوی تبدیل کرد و در کوتاه‌ترین زمان بهترین و اثرگذارترین نتیجه را به دست آورد.
در پایان از 46 خادم قرآن و پیرغلام اهل بیت(ع) نهاوند با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول