اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس احراز نخبگی بنیاد نخبگان یزد:

فعالیت‌های علمی نخبگان افزایش یافته است

خبرگزاری فارس: کارشناس احراز نخلگی بنیاد نخبگان یزد گفت: فعالیت‌های علمی نخبگان با راه‌اندازی این بنیاد در کشور افزایش یافته است.

فعالیت‌های علمی نخبگان افزایش یافته است
طالبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: افزایش فعالیت علمی در داخل کشور و کاهش ادامه تحصیل نخبگان در خارج از کشوراز دستاوردهای مهم بنیاد نخبگان یزد در بین سایر دفاتر استانی کشور به شمار می‌رود.
وی با اشاره به افق‌ها و دستاوردهای مهم این بنیاد از بدو تاسیس تاکنون بیان کرد: همین بس که با ارائه گزارشات رسیده، خروج نخبگان از کشور برای ادامه تحصیل به خارج از کشور با کاهش چشمگیری روبرو بوده و در عوض با افزایش فعالیت علمی نخبگان در داخل کشور مواجه بوده‌ایم و این از چشم‌اندازهای مهم بنیاد نخبگان استان در بین سایر دفاتر استان‌های کشور به شمار می‌رود.
طالبی افزود: بنیاد ملی نخبگان تنها مرجع رسمی و قانونی برای شناسایی، جذب و حمایت مادی و معنوی از نخبگان است که با حمایت‌های مقام معظم رهبری توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تاسیس و به مرکزی تبدیل شده که اولویت فعالیت آن جذب و حفظ و همچنین به کارگیری نخبگان برای ارتقای تولید علم و فناوری در کشور است.
وی با اشاره به حمایت‌ها و آیین‌نامه‌های بنیاد نخبگان در زمینه‌های مختلف خاطرنشان کرد: این بنیاد پس از شناسایی نخبگان در زمینه‌های مختلف طبق آیین نامه‌های بنیاد ملی نخبگان از آنها حمایت می‌کند و تسهیلاتی به آنها ارائه خواهد کرد که ارائه تسهیلات نظام وظیفه، تسهیل در دسترسی به امکانات و خدمات علمی و فنی، حمایت از پایان نامه‌های علمی، آیین‌نامه اعطای جایزه علمی شهید چمران بنیاد ملی نخبگان به محققان و حمایت از برگزیدگان مسابقات ملی و بین‌المللی مهارت از تسهیلات این بنیاد به شمار می‌رود.
طالبی تاکید کرد: تسهیلات حمایتی این بنیاد شامل برگزیدگان قرآنی، اعطای جوایز به دانشجویان و استعدادهای برتر، دانش‌آموختگان برتر و برگزیدگان هنری کشور نیز شامل خواهد شد.
وی با اشاره به ویژگی یک نخبه از دیدگاه بنیاد ملی نخبگان عنوان کرد: نخبه فردی برجسته و کارآمد است که اثرگذاری وی در تولید علم، هنر، و فناوری کشور محسوس باشد و هوش و خلاقیت و نبوغ فکری او در ارتقای تولید و دانش و نوآوری موجب سرعت بخشیدن به رشد و توسعه علمی کشور شود.
کارشناس احراز نخبگی بنیاد نخبگان استان یزد از نخبگان برای شناسایی و بهره‌گیری از حمایت‌های بنیاد مطابق آیین‌نامه دعوت کرد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول