اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از معضل عدم جابجایی 1500 تیر برق تبریز؛

تیرهای عمود همچنان استوار در خیابان‌های تبریز

خبرگزاری فارس: حل معضل جابه‌جایی تیرهای چراغ برق تبریز با وجود برگزاری جلسات متعدد حل نشده و این تیرها باز هم سلامت و امنیت شهروندان را تهدید می‌کند.

تیرهای عمود همچنان استوار در خیابان‌های تبریز
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، توسعه شهری از جمله نکات مهمی است که با افزایش جمعیت شهری و پیشرفت کشور غیرقابل اجتناب است و این توسعه همراه با ملزومات متعددی است که بدون شک دارا بودن مدیریت واحد شهری در این توسعه ضروری است.
نبود مدیریت واحد شهری موجب می‌شود تا توسعه شهری گاه ناموزون و حتی زشت جلوه کند و همانند کودکی که تنها بخشی از اعضای وی رشد می‌کند زشت و نازیبا به نظر برسد.
شهر تبریز نیز در سال‌های گذشته شاهد رشدی شتابان در حوزه شهرنشینی و نیز توسعه امکانات شهری بوده است.
توسعه فضاهای سبز، افزایش و ارتقای وسائط حمل و نقل و ارتقای خدمات شهری را می‌توان از جمله ارکان این توسعه حداقل در حوزه فیزیکی برشمرد.
توسعه شهر تبریز با تعریض و احداث خیابان‌های جدید همراه بوده و در این میان مشکلی هر چند ساده، تبدیل به یکی از معضلات جدی در حوزه شهری تبریز شده، مشکلی که به نظر می‌رسد با لجاجت طرفین شهروندان تبریزی را قربانی خواهد کرد.
جابه‌جایی تیرهای چراغ برق موضوعی که در ابتدا یک مسئله ساده در مدیریت شهری باشد اما با ادامه شانه خالی کردن مسئولان شهرداری و اداره برق از آن امروز یک‌هزار و 500 تیر برق سرگردان در تبریز همانند دامی برای شهروندان بی‌گناهی است که هر روزه میلیاردها ریال مالیات و عوارض مختلف پرداخت می‌کنند. 
 
*نمی‌توانیم پاسخگوی مردم صدمه دیده از تیرهای چراغ برق تبریز باشیم
فرماندار تبریز با بیان اینکه ادامه وضعیت نامشخص تیرهای چراغ برق نیازمند جابه‌جایی و در شان شهر تبریز نیست، گفت: نمی‌توانیم پاسخگوی مردم صدمه دیده از تیرهای چراغ برق تبریز باشیم و این تیرها در همه ساعات شبانه روز مردم را تهدید می‌کنند.
محمود چمنی گفت: یک‌هزار و 500 تیر برق تبریز در حال حاضر نیازمند انتقال هستند که در این میان نزدیک به 600تیر برق در معابر کمتر از 10 متر عرض هستند.
وی بیان کرد: در زمینه انتقال این تیرها شهرداری و اداره برق تبریز باید به تعهد خود که در جلسات مختلف به آن مکلف شده‌اند عمل کنند.
فرماندار تبریز تاکید کرد: مسئولان باید به دنبال یافتن راهکاری برای حل مشکلات مردم باشند و در این میان نباید در حل مشکلات مردم سنگ‌اندازی شود.
وی اظهار کرد: باقی ماندن وضعیت فعلی شهر تبریز در شان شهر تبریز نیست و نباید این وضعیت در خیابان‌های تبریز ادامه داشته باشد.
چمنی با اشاره به مصوبات قانونی در زمینه حل مشکلات مربوط به شهر تبریز گفت:در این راستا شهرداری، دادستانی، فرماندار و مسئولان مختلف وظایف و اختیاراتی دارند که باید به این موضوع توجه شود.
وی گفت: دادستانی تبریز و سازمان بازرسی نیز در جریان این موضوع قرار دارند تا مصوبات حالت اجرایی‌تر به خود گرفته و مسئولان نیز در جریان امر قرار گیرند.
فرماندار تبریز در ادامه از نبود مدیریت واحد شهری انتقاد کرد و گفت: در حالی‌که مردم مسئولان را به صورت یکپارچه در نظر می‌گیرند اما مدیریت واحد وجود نداشته و برخی حفاری‌ها در آسفالت جدید نیز از همین نبود مدیریت واحد ناشی می‌شود.
  
*هزینه جابه‌جایی تیرهای چراغ برق برای شهرداری تبریز رقم ناچیزی است
شهردار تبریز گفت: هزینه جابه‌جایی تیرهای چراغ برق برای شهرداری تبریز رقم ناچیزی است اما، نحوه رفتار مسئولان اداره برق نامطلوب بود.
علیرضا نوین، مشکل اصلی تبریز را نبود مدیریت واحد شهری در تبریز و عدم توجه مسئولان به اختیارات شهرداری دانست و تصریح کرد: شهرداری آماده است تا این مدیریت واحد را اداره کند.
شهردار تبریز با تاکید بر اینکه اداره برق تبریز حق پاسخگویی در مطبوعات و رسانه‌ای کردن موضوع تیرهای چراغ برق از سوی شهرداری را نداشت،گفت: کشاندن مسئله به رسانه‌ها در زمینه انتقال تیرهای برق صحیح نبوده اما، شهردار تبریز حق دارد که این مسئله و یا هر موضوع مدیریت شهری را رسانه‌ای کند.
وی همچنین با اشاره به موضع‌گیری و رسانه‌ای کردن موضوع از طرف شهرداری تبریز افزود: بازخواست و گله‌مندی از مدیران شهر تبریز حق شهردار تبریز است و شهردار نیز بر اساس همین موضوع از اداره برق تبریز گله‌مند بوده است.
نوین گفت: هزینه جابه‌جایی تیرهای برق برای شهرداری هزینه قابل توجهی نیست و شهرداری چند برابر این هزینه را پرداخت کرده است.
وی بیان کرد: شهرداری تبریز در عمل به تکالیف بیش از رسالت قانونی خود عمل کرده و در حال حاضر اقداماتی انجام می‌دهد که در اصل بر عهده شهرداری نیست.
شهردار تبریز، با انتقاد از عدم وجود مدیریت واحد و یکپارچه  شهری گفت: نبود این مدیریت موجب شده تا برخی اختلاف‌ها به وجود آید اما مدیران ادارات موظف هستند تا مشکلات را با شهردار طرح کنند.
وی با بیان اینکه مجموعه شهرداری تبریز تحت فشار سنگینی در زمینه مدیریت تبریز قرار دارد، گفت: نارسایی بخش‌های دیگر به سرعت به شهرداری نسبت داده می‌شود و در این میان قدرت شهرداری محدود است.
  
*دود اختلاف اداره برق و شهرداری تبریز به چشم مردم می‌رود
نایب رئیس شورای شهر تبریز گفت: مردم از اختلاف اداره برق و شهرداری تبریز در زمینه جابه‌جایی چراغ برق  آسیب می‌بینند.
جواد ششگلانی، خواستار پرهیز مسئولان از ادامه اختلاف در زمینه انتقال تیرهای برق تبریز شد و مسئولان را به پرهیز از هوای نفس دعوت کرد.  
نایب رئیس شورای شهر تبریز گفت: هفت ماه از زمان اختلاف میان اداره برق تبریز و شهرداری در زمینه انتقال و جابه‌جایی تیرهای برق تبریز می‌گذرد که این موضوع ناخواسته به درازا کشیده شده است.
ششگلانی یادآور شد: مسئولان اداره برق و شهرداری تبریز در صدد حل مشکلات مردم بوده و جزو مسئولان متعهد هستند که در این میان باید به مصوبات عمل شود.
نایب رئیس شورای شهر تبریز، خواستار تعدیل و تعامل بیشتر میان مسئولان دو اداره شد و گفت: مباحث مطرح شده در جلسات باید منطبق بر شان اداری و محترمانه باشد و از برخورد شخصی در این زمینه پرهیز شود.
وی تاکید کرد: اداره برق و شهرداری تبریز به مصوبات جلسات قبلی که با حضور مسئولان شهری برگزار شده عمل کنند تا شاهد روند کار به صورت عادی باشیم.
ششگلانی اظهار کرد: برخی اختلاف‌ها که ناشی از مشکلات نفسانی می‌شود باید رفع شده و حداقل به تعهدات اولیه عمل شود که در این میان آسیب دیده اصلی مردم هستند. 
   
*اداره برق تبریز مکلف به جابه‌جایی تیرهای چراغ برق نیست
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: اداره برق تبریز بر اساس استعلام از وزارت نیرو مکلف به تامین هزینه جابه‌جایی تیرهای چراغ برق نیست.
علی‌اکبر برقی‌مقدم، معضل جابه‌جایی تیرهای چراغ برق تبریز را با اقتدا به الگوی کشور قابل حل دانست و خواستار افزایش اعتماد مسئولان شهرداری به اداره برق تبریز شد.
وی با بیان اینکه در برخی شهرهای بزرگ کشور اعتماد و تعامل میان شهرداری و اداره برق موجب حل مشکلات شده، گفت: در شهر تبریز اعتماد میان مسئولان در حداقل بوده و مسئولان اداره برق و شهرداری تبریز در صدد تخریب همدیگر هستند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: در مدت یک سال گذشته نامه‌های متعدد میان دو اداره رد و بدل می‌شود که در این میان برخی نامه‌های اهانت‌آمیز از سوی شهرداری به اداره برق ارسال شده است.
برقی‌مقدم اظهار کرد: در اکثر شهرهای کشور اعتماد میان ادارات وجود دارد که باید این روند در تبریز نیز برجسته‌تر از گذشته باشد.
وی گفت: در حالی‌که چند بار اداره برق تبریز توسط شهرداری در رسانه‌ها مورد حمله و تخریب قرارگرفته، اداره برق تنها یکبار این موضوع را رسانه‌ای کرده است.
برقی‌مقدم ادامه داد: در زمینه عمل به تکالیف اداره برق مصمم بوده و آرزو داریم تا تمام تیرهای چراغ برق لازم به جابه‌جایی را جابه‌جا کنیم.
وی تاکید کرد: اداره برق تبریز در زمینه عمل به وظایف خود با مشکلات زیادی مواجه بوده و توانایی کار در این شرایط از عهده ما خارج است.
این مسئول با اشاره به استعلام صورت گرفته اداره برق تبریز از مسئولان کشوری برق گفت: اداره برق تبریز بر اساس تکلیف مرکز موظف بر تامین هزینه انتقال برق نیست.
وی یادآور شد: با وجود تمام مسائل اداره برق تبریز خود را موظف به ارائه خدمات قانونی می‌داند و در این راستا همکاری لازم را خواهد داشت.
برقی‌مقدم افزود: هزینه جابه‌جایی تیرهای چراغ برق نیز باید به صورت کارشناسی تعیین شود تا اداره برق بتواند به وظایف خود عمل کند. 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز اظهار کرد: شهرداری تبریز عوارض کلانی را از این اداره مطالبه می‌کند و بدهی میلیاردی که امروز شهرداری از اداره برق تبریز می‌خواهد ادعایی بیش نیست.
وی گفت: اداره برق تبریز در صورتی که شهرداری از دریافت عوارض کلان از این اداره صرف‌نظر کند حاضر است تا هزینه جابه‌جایی تیرهای چراغ برق تبریز را متحمل شود.
 
سخن پایانی .....
در حالی‌که ادامه مشکل جابه‌جایی تیرهای چراغ برق تبریز با توجه به اختلاف شدید میان مسئولان شهرداری و اداره برق تبریز به شدت احساس می‌شود، اعمال روش‌های کاربردی‌تر و ورود مسئولان اجرایی‌تر در این میان ضروری به نظر می‌رسد.
جلسه اخیر فرمانداری تبریز با وجود مصوبات مختلفی که به نظر می‌رسد به حل این معضل منجر خواهد شد اما با توجه به دیدگاه‌های اداره‌های مربوطه حل این مشکل ساده نخواهد بود.
سخنان توهین‌آمیز طرفین به یکدیگر در یک جلسه رسمی که با حضور مسئولان رسمی و ارشد شهر تبریز همراه بود، موجب عصبانیت فرماندار تبریز و تهدید مسئولان به اعمال قانون و تکلیف قضایی شد.
همچنین حضور نمایندگان اداره بازرسی و دادستانی تبریز نیز در این جلسه نشانه‌ای از بحرانی شدن موضوع و ادامه معضل جابه‌جایی تیرهای چراغ برقی خواهد شد که در ماه‌های آینده از یک‌هزار و 500 تیر نیز فراتر خواهد رفت.
 انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول