اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خورموج:

میزان ارزش عبادت را معرفت تعیین می‎کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه خورموج گفت: عبادت اگر مقدمه‌اش علم، معرفت و شناخت نباشد، ارزش ندارد و میزان ارزشمندی عبادت را معرفت و شناخت تعیین می‌کند.

میزان ارزش عبادت را معرفت تعیین می‎کند
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح صبح امروز در جلسه تجلیل و تکریم از سید کوچک هاشمی‌زاده محقق خورموجی اظهار داشت: هاشمی‌زاده یکی از شخصیت‌های برجسته علمی و تحقیقی شهرستان و استان بوشهر است.
وی افزود: از مهم ترین موضوعات ارزشی در ادیان توحیدی مخصوصا دین مبین اسلام علم و دانش است.
مصلح ادامه داد: بعید می‎دانم در آثار به جای مانده از معصومین و در آیات قرآن کریم موضوعی را مهم‌تر از علم پیدا کنید.
وی گفت: عبادت اگر مقدمه‌اش علم، معرفت و شناخت نباشد، ارزش ندارد.
مصلح یادآور شد: مرحوم شهید ثانی در زمینه آداب تعلیم و تربیت که برای حوزه‎های علمیه نوشته‌اند در علو درجه، مرتبه و رفعت مقام علم و عالم همین بس که خداوند تبارک و تعالی هدف از خلقت آفرینش را معرفت، شناخت و بالا بردن علم انسان‌ها قرار داده است.
امام جمعه خورموج ادامه داد: اولین گفت‌‌وگو که بین خدا، ملائکه و فرشتگان در جریان خلقت انسان رخ داده است امتیاز انسان را به علم و ظرفیت علمی انسان معرفی کرده است.
مصلح یادآور شد: تا معرفت نباشد عبادت جاهل به درد نمی‌خورد و اینکه خداوند می‌فرماید من جن و انس را نیافریده‌ام مگر برای اینکه خدا را عبادت کنند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتی یادآور شد: رمز عصمت، پاکی اهل بیت عصمت و طهارت و همه معصومین و پیامبران الهی میزان علم، معرف و شناخت آنها نسبت به خداوند است.
مصلح گفت: استاد بزرگی همچون سید کوچک هاشمی‌زاده با سابقه درخشان علمی، مکتوبات، تالیفات، تدریس‌ها که همچنان در سپاه، حوزه علمیه، در سطح اجتماع و جامعه و سابقه درخشانی که در مجموعه آموزش و پرورش و آموزش عالی داشته و دارند و افتخار آفرینی می‌کنند، نتیجه علمی است که خداوند به ایشان ارزانی داشته است.
وی ادامه داد: بزرگ‌ترین امتیاز انبیای الهی، اولیای خدا، امامان معصوم و پیامبر گرامی اسلام (ص) علم، معرفت و شناخت آنها به خداست.
مصلح با اشاره به اینکه خدا شایسته‌سالار است، گفت: شعار امروز ما شایسته‌سالاری است.
وی یکی از افتخارات بسیار ارزشمند علمی در شهرستان را سید کوچک هاشمی‌زاده معرفی و تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های این شخصیت بزرگ علمی در شهرستان و استان، تدریس، تالیفات، تحقیقات و مطالعه است که با تواضع، بزرگواری و کوچک نفسی انجام می‌دهد.
مصلح افزود: نجابت که یکی از خصوصیاتی است که دشتی‌های اصیل دارند در شخصیت برجسته هاشمی‌زاده می‌توان یافت.
امام جمعه خورموج یادآور شد: از کتابخانه عظیمی که این شخصیت علمی استان دارد، بازدید کرده‌ام، تالیفات ارزنده‌ای دارند که تاکنون به مرحله چاپ نرسیده است و امیدواریم مسئولان در زمینه چاپ آن اقدام کنند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول