اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار مشاوران جوان فرمانداران کردستان با استاندار عنوان شد؛

مشاوران جوان با فرمانداران ارتباط ندارند

خبرگزاری فارس: مشاوران جوان فرمانداران شهرستان‌های کردستان در دیدار با استاندار خواستار عملی کردن شعار استفاده از ایده‌ها و برنامه‌های جوانان شدند.

مشاوران جوان با فرمانداران ارتباط ندارند
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مشاوران جوان فرمانداران شهرستان‌های کردستان ظهر امروز در دیداری 2.5 ساعته و در یک نشست صمیمی با استاندار کردستان فرصت را غنیمت شمردند و تمامی خواسته‌ها و مطالبات خود و جوانان استان را بیان کردند.
مشاور جوان فرماندار سقز گفت: ایده و طرح حضور مشاوران جوان با هدف تمرین مدیریت جوانان یکی از برنامه‌های بسیار خوب دولت است که در سراسر کشور اجرا می‌شود.
به گفته صادق هادی‌فر، اگر چه این جمع به عنوان مشاوران جوان فرمانداران معرفی شده‌اند اما متاسفانه هنوز در زمینه ایجاد ارتباط با مسئولان استانی و فرمانداران مشکل داریم.
مشاور جوان فرماندار سقز خواستار اعتماد بیشتر مسئولان به جوانان به ویژه مشاوران جوان شد و افزود: مسئولان باید با اعتماد و ایجاد اتاق‌های فکر در ادارات با حضور جوانان در راستای تقویت خودباوری و استفاده بهینه از توانمندی و ایده‌های نو آنان گام‌های اساسی بردارند.
وی رصد و بیان مشکلات و معضلات اجتماعی در داخل کارگروه‌های هشت‌گانه مشاوران جوان برای رفع آنها را خواستار شد و ادامه داد: مشکلاتی همچون افزایش آمار طلاق و کاهش نرخ بیکاری در استان اگر در کارگروه‌های مشاوران جوان مورد بررسی قرار گیرد بدون شک بر کاهش آمار آنها موثر خواهد بود.
هادی‌فر با بیان اینکه حضور همیشگی و موفق جوانان در عرصه‌های مختلف بر کسی پوشیده نیست، افزود: جوانان ایرانی به ویژه جوانان این استان از ظرفیت‌‌های خوبی برخوردارند که باید به بهترین شکل ممکن از این توانمندی استفاده شود.
به گفته وی، جوانان ایران زمین در سخت‌ترین شرایط کارهای بزرگی انجام داده‌اند که موجب اقتدار کشور و خشم دشمنان شده است.
وی عدم حضور مشاوران جوان در شوراهای اداری را متذکر شد و افزود: مشاوران جوان در شوراهای اداری حضور ندارند و این در حالی است، که باید جزو اعضای اصلی این شورا باشند.
مشاور جوان فرماندار سقز با بیان اینکه در انتخاب و گزینش مشاوران جوان در استان باید بسیاری از موارد مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد:‌ در انتخاب آنان باید ابعاد مختلفی همچون علم، تخصص و توانمندی‌ آنان مورد توجه قرار گیرد.
هادی‌فر به برگزاری اجلاس بزرگ جوانان جهان اسلام در بهمن ماه امسال با حضور 50 کشور در تهران اشاره کرد و افزود: امیدواریم با تلاش و پیگیری استاندار و مسئولان ذیربط شاهد حضور جوانان استان در این اجلاس بزرگ که با محوریت بیداری اسلامی برگزار می‌شود، باشیم.
مشاور فرماندار مریوان نیز در این جلسه با بیان اینکه بسیاری از مشکلات و ایده‌های مشاوران به مسئولان استان داده می‌شود ولی از آنها استفاده نمی‌شود، گفت: امیدواریم با توجه به جوان محوری و اعتماد مسئولان به جوانان، امید است ایده‌های جوانان عملیاتی و از قالب حرف و شعار خارج شود.
مادح تاتلی استفاده از ایده‌ها و نظرات مشاوران جوان را در راستای حل مشکلات استان ضروری دانست و افزود: در این استان مشکلات بسیاری وجود دارد که بیان آن از سوی مشاوران می‌تواند زمینه حل آنها را فراهم نماید.
وی از مشکل بیکاری به عنوان یکی از اصلی‌ترین مشکلات جوانان مریوان نام برد و افزود: امرار معاش بسیاری از مردم این شهرستان از طریق مبادلات مرزی انجام می‌شود که بسته شدن مرز مشکلات را برای مردم پیش آورده است.
به گفته وی، ایجاد اشتغال پایدار تنها راه مقابله با شغل‌های کاذبی همچون قاچاق کالا در این شهرستان است که باید از سوی مسئولان مورد توجه قرار گرفته و در راستای حل مشکل بیکاری مردم در این نقطه مرزی چاره‌اندیشی شود.
مشاور جوان فرماندار مریوان، جاده مریوان ـ سنندج را از دیگر مشکلات مردم این شهرستان عنوان کرد و افزود: متاسفانه به دلیل وجود ترانزیت و نفتکش‌های عراقی این جاده به یکی از پرخطرترین جاده‌های استان تبدیل شده است.
به گفته تاتلی، کاهش آمار گردشگران مریوان با وجود جاذبه‌های گردشگری و طبیعی آن، از تاثیرات بسیار ناگوار این مشکل است.
وی عدم وجود کارخانه و یا کارگاه تولیدی برای ایجاد اشتغال جوانان مریوانی را از دیگر مشکلات این شهرستان برشمرد و ادامه داد: برگزاری این جلسات هم‌اندیشی زمانی ارزشمند خواهد بود که نتایج آن در حل مشکلات مشاهده شود.
استاندار کردستان هم به تعریض محور سنندج ـ مریوان به عنوان یکی از برنامه‌های حوزه عمرانی دولت در استان اشاره کرد و گفت: چهار بانده کردن این محور اکنون در دست اجرا است و با بهره‌برداری از این محور بسیاری از مشکلات مربوط به حوزه راه و ترابری این منطقه بر طرف می‌شود. 
شهبازی به تقویت مرز باشماق مریوان به عنوان مرز رسمی استان اشاره کرد و گفت: با تقویت این مرز می‌توان به رونق بیشتر استان و همچنین افزایش تعداد اشتغال ایجاد شده کمک فراوانی کرد.
استاندار کردستان با بیان اینکه هدف از  اجرای طرح انسداد مرز مریوان بیکار کردن مردم این منطقه نیست، تصریح کرد:‌ سازماندهی هرچه بیشتر واردات و صادرات و تلاش برای ایجاد اشتغال‌های پایدار و سرازیر شدن سود تبادلات مرزی برای مرزنشیان از اهداف اصلی این طرح بوده است.
وی بر بها دادن بیشتر به جوانان از سوی تمام مسئولان تاکید کرد و گفت: دین مبین اسلام و مسئولان نظام جمهوری اسلامی تاکیدات ویژه ای بر حضور فعال جوانان در امورات مختلف دارند که این مهم باید سرلوحه فعالیت مسئولان باشد.
استاندار کردستان با اشاره به جوان باوری مسئولان نظام جمهوری اسلامی، گفت: مسئولان نظام اعتقاد زیادی به حضور فعال جوانان در عرصه‌های مختلف دارند و جوانان نیز باید از این فرصت در راستای معرفی و  اثبات شایستگی‌های خود تلاش نمایند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول