اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ‌استاندار آذربایجان شرقی:

تغییرات حوزه‌های انتخابیه مجلس ‌غیر‌ممکن است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: تغییرات حوزه‌های انتخابیه مجلس ‌غیر‌ممکن است.

تغییرات حوزه‌های انتخابیه مجلس ‌غیر‌ممکن است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، پرویز آژیده اظهار کرد: با توجه به برگزاری انتخابات به صورت رایانه‌ ای در یکی از حوزه‌های انتخابیه اذربایجان‌شرقی، تمام امکانات مورد نیاز در این حوزه انتخابیه پیش‌‌بینی و تمهیدات لازم برای رفع نیازها سنجیده شده است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه این حوزه قطعاً تبریز نیست، گفت: نام این حوزه که جزو حوزه‌های انتخابیه کوچک محسوب می‌شود، به زودی اعلام خواهد شد.
آژیده با تاکید بر اینکه، این استان آمادگی برگزاری باشکوه انتخابات مجلس نهم را دارد، افزود: تاکنون هیچ مشکل خاصی گزارش نشده و تمهید مقدمات به بهترین شکل ممکن صورت گرفته است.
وی انتشار اخباری در خصوص اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه و جداشدن آذرشهر از حوزه انتخابیه تبریز و چند تغییر دیگر بر همین اساس را یادآور شد و افزود: هنوز مصوبه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در صحن علنی خانه ملت مطرح و تصمیم‌گیری نهایی نشده است.
آژیده گفت: این اصلاحات در ذیل لایحه افزایش تعداد نمایندگان مجلس نهم به 310 نفر است که باید مورد بررسی نمایندگان و تائید شورای نگهبان برسد.
آژیده اظهار کرد: به نظر می‌رسد با توجه به فاصله زمانی اندک باقیمانده تا موعد ثبت نام کاندیداهای مجلس، تصویب نهایی و ابلاغ لایحه مزبور برای اجرا، غیرممکن باشد ولی در این خصوص نمی‌توان به صورت قطعی اظهارنظر کرد.
بر اساس پیشنهاد کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس و در صورت تصویب نهایی مجلس، سه تغییر در حوزه های انتخابی آذربایجان شرقی اعمال خواهد شد که انتزاع شهرستان آذرشهر از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو و الحاق به حوزه انتخابیه مراغه و عجبشیر از جمله این اصلاحات است.
بر پایه این پیشنهاد همچنین بخش "هوراند" از حوزه انتخابیه کلیبر و خدا آفرین منتزع و به حوزه انتخابیه اهر الحاق می‌شود ضمن اینکه شهرستان "هریس" از حوزه انتخابیه اهر و هریس منتزع و به حوزه انتخابیه تبریز و اسکو الحاق می‌‌شود.
آذربایجان شرقی با سه میلیون و 600 هزار نفر جمعیت و 20 شهرستان و 13 حوزه انتخابیه صاحب 19 کرسی در مجلس  است.
نهمین دوره انتخابات مجلس  12 اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول