اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان یزد خبر داد:

53 استخر ذخیره آب ظرفیت مناسب پرورش ماهی در یزد

خبرگزاری فارس: مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: احداث 53 استخر ذخیره آب کشاورزی، ظرفیت بسیار مناسبی برای پرورش ماهی در استان یزد به شمار می‌رود.

53 استخر ذخیره آب ظرفیت مناسب پرورش ماهی در یزد
محمدعلی مبینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد از رهاسازی 2هزار قطعه بچه ماهی قزل‌آلای رنگین کمان در قفس در استان یزد خبر داد.
وی افزود: این تعداد بچه ماهی قزل‌آلای رنگین کمان در قفس شناور به مساحت 50 مترمربع در منطقه عقدای شهرستان اردکان رهاسازی شده‌اند.
مبینی عنوان کرد: این ماهیان در استخر ذخیره آب به مساحت 7 هزار متر مربع با عمق پنج متر پرورش می‌یابند و به بازار عرضه خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه پرورش ماهی در قفس در مخازن سد، خلیج، مرداب، دریا و رودخانه مرسوم است، خاطرنشان کرد: با محصور کردن ماهی در یک سطح کوچک و مصرف انرژی کمتر، امکان توسعه بیشتر و استفاده از غذای دستی آسان‌تر، می‌توان در امر پرورش و کنترل بیماری‌های آبزیان توجه بیشتری به خرج داد.
مبینی تصریح کرد: در طول چند ماه باقی‌مانده تا پایان سال و با توجه به شرایط آب و هوایی سرد و خنک، می‌توان وزن ماهیان پرورشی داخل قفس را به 300 گرم که همان وزن استاندارد برای عرضه در بازار است، رسانید.
مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان یزد ادامه داد: پرورش ماهی در قفس از نظر سرمایه‌گذاری هزینه کمتر و تولید بیشتری را در واحد سطح ایجاد می‌کند.
مبینی خاطرنشان کرد: این‌گونه پرورش ماهی می‌تواند به صورت استخرهای الگویی مناسب با عمق زیاد و مطابق با منابع آبی هر منطقه و گونه‌های قابل پرورش و دسترس در استان مورد استفاده علاقمندان به این روش تولید قرار گیرد.
وی با اشاره به ساخت 53 استخر ذخیره آب کشاورزی از محل منابع استانی و ملی به ویژه از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان یزد از مناسب بودن استخرهای یاد شده برای پرورش ماهیان در قفس در این استخرها خبر داد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول