اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

فولادی‌ها کمک‌های خود به صندوق فولاد را از سر می‌گیرند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: شرکت‌های واگذار شده به بخش خصوصی کمک‌های خود به صندوق فولاد را مطابق گذشته از سر می‌گیرند.

فولادی‌ها کمک‌های خود به صندوق فولاد را از سر می‌گیرند
حمیدرضا فولادگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به پیگیری دو هفته‌‌ای نمایندگان استان اصفهان برای وصول مطالبات و حقوق معوقه بازنشستگان ذوب‌آهن، اظهار داشت: طی این روزها جلساتی با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد و دارایی و همچنین نمایندگان کانون‌های بازنشستگی فولاد با نمایندگان مجلس برگزار شد.
وی ادامه داد: در هفته گذشته به دلیل مصادف شدن این جلسات با تاسوعا و عاشورا مشکل حل نشده باقی ماند اما ادامه جلسات از هفته گذشته با وزرای مذکور از سر گرفته شد.
 
*‌ نامه لاریجانی به احمدی‌نژاد با محتوای رفع مشکلات صندوق فولاد
رئیس کمیسیون اصل 44 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این جلسات برای رفع مشکل به صورت کوتاه‌مدت بنا شد تا نامه‌ای از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور برای کمک به منابع صندوق تا پایان سال برای پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد ارسال شود.
وی با بیان اینکه اجرای بند 33 قانون بودجه سال 90 برای کمک به صندوق فولاد کشور در این نامه یادآوری شده است، اظهار داشت: همچنین اجرایی شدن بند "ز" ماده 19 قانون اصل 44 از دیگر راهکارهایی است که از طریق هبه به این منظور پیشنهاد شده است.
فولادگر تصریح کرد: از دیگر مواردی که در این جلسات بر آن تاکید شد پرداخت حقوق بازنشستگان از هر راه دیگری که دولت خود می‌داند است که در این زمینه با وزیر اقتصاد و دارایی رایزنی‌هایی صورت گرفته است.
 
*‌ کمک‌های شرکت‌های واگذار شده فولادی به صندوق از سر گرفته می‌شود
وی در پاسخ به این پرسش که آیا کمک‌های واحدهای فولادی واگذار شده به بخش خصوصی به صندوق فولاد دوباره از سر گرفته می‌شود، افزود: در توافقاتی که با وزیر اقتصاد و دارایی به عمل آمد مقرر شد تا طبق روال گذشته مبالغی به عنوان کمک از سوی شرکت‌هایی مانند فولاد مبارکه و فولاد خوزستان به صندوق فولاد کشور تا پایان سال ‌جاری صورت گیرد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه به منظور پیشگیری از جریمه واحدهای فولادی خصوصی‌سازی شده از سوی ممیزین مالیاتی، توافق شده است تا پرداخت‌های این واحدها به صندوق فولاد در قالب دیون بین همه‌گیر حساب شود، گفت: وزیر اقتصاد و دارایی با این پیشنهاد موافقت کرده‌ است.
وی بیان داشت: راهکارهایی که به صورت بلندمدت برای پرداخت حقوق بازنشستگان فولادی ارائه شده در قالب ردیف اعتباری در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است.
 
*‌ خصوصی‌سازی را به مشکلات صندوق فولاد گره نزنید
فولادگر که سکان‌دار کمیسیون اصل 44 مجلس نیز هم هست با انتقاد از گره زدن موضوع کسری صندوق بازنشستگی فولاد و عدم کمک دیگر شرکت‌های فولادی واگذار شده به بخش خصوصی و امتناع آنها از ادامه کمک‌ها به صندوق، اظهار داشت: این شرکت‌ها تا ماه گذشته نیز سهم کمکی خود را پرداخت می‌کردند اما به دلیل اینکه دارایی مالیات آنها را به عنوان هزینه قابل قبول مورد پذیرش قرار نمی‌داد مجبور به قطع کمک‌های مالی به صندوق فولاد کشور شدند.
وی ادامه داد: از دیگر دلایلی که سبب توقف کمک شرکت‌های فولادی به صندوق بازنشستگی فولاد شد اعتراض سهام‌داران این شرکت‌ها برای پرداخت کمک‌ها است.
رئیس کمیسیون اصل 44 مجلس با اشاره به اینکه با وزیر اقتصاد و دارایی به این توافق دست پیدا کردیم که کمک‌ها مانند روال گذشته همچنان ادامه یابد، اضافه کرد: قابل تحمل نیست بازنشستگانی که عمری را به خدمت گذرانده‌اند، اکنون از حقوق خود محروم شوند.
 
*‌ صندوق فولاد پیش از ادغام بدهی‌های خود را پرداخت کند
وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس که آیا با توجه به افزایش واگذاری‌ها در بین شرکت‌های فولادی امکان انحلال صندوق فولاد کشور در آینده وجود دارد؟، تصریح کرد: اگر ادغامی در این مورد صورت گیرد باید پیش از آن تکلیف بدهی‌ حدود 7هزار میلیارد تومانی صندوق فولاد مشخص شود.
فولادگر در پایان افزود: بدهی یا همان کسری صندوق بازنشستگی فولاد کشور هم‌اکنون از سوی سازمان حسابرسی کل کشور در دست بررسی است.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول