اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ارزیابی مرتضی نبوی از اتحاد اصولگرایان و نقشه‌های اصلاح‌طلبان برای انتخابات:

ایجاد شکاف بین اصولگرایان معقول نیست/همه اصولگرایان به جبهه متحد بپیوندند

خبرگزاری فارس: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام جریان اصولگرایی با فرمول جبهه متحد اصولگرایان مسیری را در پیش گرفته و برنامه‌های مختلفی را مدنظر دارد. بهانه جویی و ایجاد شکاف بین اصولگرایان معقول نیست.همه اصولگرایان به جبهه متحد بپیوندند.

ایجاد شکاف بین اصولگرایان معقول نیست/همه اصولگرایان به جبهه متحد بپیوندند
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سیدمرتضی نبوی پنج‌شنبه شب در همایش تبیین شاخصه‌های اصولگرایی که در شیراز برگزار شد، اظهار داشت: مهم‌ترین اصل امروز برای موفقیت اصولگرایان به ویژه در مجلس نهم اتحاد و انسجام است و باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.
نبوی ادامه داد: اگر اختلافی بین جبهه متحد اصولگرایی و جبهه پایداری باشد در انتخابات پیش رو با این‌گونه تفرقه‌ها با مشکلات بسیاری رو به رو می‌شویم.
وی ادامه داد: امروز دشمنان از جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف ضربه سنگینی را خورده‌اند و عصبانی هستند که باید در این زمینه هوشیار بوده و از کشورمان دفاع کنیم.
نبوی تصریح کرد: امروز آمریکا و غربی‌ها به دنبال این هستند تا با ایجاد سرخوردگی و فشارهای اقتصادی به مردم ما، برای از پا درآوردن نظام اسلامی برنامه‌ریزی کنند که باید در این زمینه بصیرت داشته باشیم.
وی تاکید کرد: یکی از نگرانی‌های رهبر معظم انقلاب این است که دشمنان سعی دارند فضای انتخاباتی را امنیتی کرده و درگیری‌های خیابانی قبل از انتخابات ایجاد کنند و کاهش حضور مردم در پای صندوق‌های رای را به همراه داشته باشد.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز داشت: حمایت و تبعیت از ولایت فقیه، داشتن بصیرت، تحلیل صحیح از زمان، بیدار بودن در مقابل فتنه و انحراف و هوشیار بودن در مقابل توطئه‌های خارجی از شاخصه‌های بارز اصولگرایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با تاکید بر حضور باشکوه مردم در راهپیمایی‌های حماسه‌های 9 دی و 22 بهمن، بیان داشت: باید با انسجام، وحدت و همدلی به دنبال نشان دادن اقتدار نظام اسلامی باشیم.
عضو هیئت حل اختلاف بین قوای سه‌گانه گفت: جریان اصولگرایی از سال 84 تا 88 با عنوان‌های بازسازی گفتمان انقلاب و ارزش‌های بسیجی با قوت تمام این جریان را احیا کرد و باعث دلگرمی مردم مومن و انقلابی در عرصه‌های داخلی و خارجی شد.
نبوی اظهار داشت: جریان اصلاح‌طلب با وارد کردن چهره‌های قدیمی خود در انتخابات 88 فتنه سبز را ایجاد کرد.
وی بیان داشت: در اثر غفلت‌ها جریانی در داخل کشور با برنامه‌ریزی‌های غربی‌ها شکل گرفت و با ایجاد کردن شبکه‌های خارجی به دنبال فتنه‌گری توسط جریان‌های افراطی اصلاح‌طلب با علامت رنگ سبز برآمدند.
نبوی ادامه داد: در این تردیدی نیست که جریان اصلاح‌طلب در ابتدا یک جریان درون انقلاب بود اما توسط برخی طیف‌های افراطی مانند سازمان مجاهدین انقلاب که به دنبال تحریم انتخابات بوده و هستند ضربه‌ها خوردند و اینک نیز با اعلام آماده نبودن شرایط برای حضور در انتخابات و اینکه زندانیان فتنه آزاد باید شوند با آزادی کامل حرف‌های خود را می‌زنند که این امر ویژگی و مظلومیت نظام را می‌رساند.
این فعال سیاسی ابراز داشت: امروز نیز برخی از طرفداران فتنه سبز بر طبل تحریم می‌کوبند و در میان آنان نیز طیفی که معتدل به نظر می‌رسد در جریان انتخابات شرط می‌گذارند و اعلام می‌کنند شرکت ما در انتخابات مشروط به آزاد کردن زندانیان سیاسی است.
عضو هیئت حل اختلاف بین قوا با بیان اینکه مردم از جریان افراطی اصلاح‌طلب عبور کرده‌اند خاطرنشان کرد: امروز اصلاح طلبان به دنبال این هستند تا انتخاباتی کم‌رونق در کشور داشته باشیم و از این طریق فشارهای داخلی و خارجی را بر جامعه حاکم کنند.
وی گفت: باید در انتخابات پیش رو هوشیار باشیم تا مشارکت‌ها کاهش نیابد و حضور حداکثری مردم را در آن داشته باشیم.
مدیر مسئول روزنامه رسالت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه جریان اصولگرایی از سال 76 با مشاهده انحراف در مسیر انقلاب در قالب طیفی گسترده با حضور نیروهای انقلابی تشکیل شد تصریح کرد: پس از فتنه 88 این جریان برای حفظ دستاوردهای انقلاب و با توجه به اینکه بیگانگان با برنامه وارد صحنه شده بودند و قصد براندازی نظام را داشتند، وارد عرصه جدیدی از مقابله شد.
وی ادامه داد: در پی این موضوع جامعه روحانیت مبارز، جامعه مدرسین و رهبری احساس خطر کردند که اختلاف‌هایی بین دیدگاه‌های جریان اصولگرا به وجود بیاید و به همین خاطر وارد صحنه شدند.
نبوی بیان داشت: امروز جریان اصولگرایی با فرمول 8+7 مسیری را در پیش گرفته و برنامه‌های مختلفی را دارد.
وی تصریح کرد: جبهه پایداری با مخالفت علیه فتنه‌گران و جریان انحرافی وارد فعالیت شده است و باید با این دیدگاه نیز با جبهه متحد اصولگرایی یکی شده و اتحادی منسجم داشته باشد.
این فعال سیاسی افزود: در راس شاخصه‌های اصولگرایی مهم‌ترین محور تبعیت از ولایت فقیه، پیش برنده و حافظ انقلاب است.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: ما نمی‌گوییم که ایرادات موجود در جبهه پایداری قابل تامل نیست اما به برخی از شاخصه‌های اصولگرایی از جمله زمان شناسی، بصیرت، عمل به‌هنگام باید توجه ویژه شود تا اتحاد منسجم داشته باشیم و کمک کنیم جبهه متحد اصولگرایان شکل گیرد.
وی بیان داشت: باید به دنبال اتحادی منسجم در جبهه اصولگرایی باشیم‌.
نبوی اظهار داشت: اگر به دنبال این باشیم که چرا افرادی در مقطعی اشتباه کردند و مواضع خود را در مورد جریان فتنه دیرتر اعلام و عملیاتی کرده‌اند و این موضوع بهانه‌ای برای ایجاد شکاف بین اصولگرایان باشد، معقول نیست.
به گزارش فارس، این همایش با حضور بسیار چشمگیر اصولگرایان شیراز برگزار شد.
برای شرکت اصولگرایان در این همایش اتحاد و انسجام کم‌نظیری به چشم می‌خورد چراکه از یکی دو روز قبل تمام طیف‌های اصولگرایی با ارسال پیامک به یکدیگر برای حضور اصولگرایان در این همایش باشکوه، اطلاع‌رسانی می‌کردند که البته نقش خبرگزاری فارس در این اطلاع‌رسانی برجسته بود.
در پایان این همایش، انگشت‌شماری که ماموریت آنان به وضوح قابل مشاهده بود، سعی می‌کردند با ابراز برخی موضوعات تفرقه‌برانگیز و زیر سئوال بردن شخصیت‌های برجسته اصولگرایی که ریشه در اصل انقلاب دارند، به اتحاد اصولگرایان خدشه وارد کنند که در نهایت با ناامیدی بسیار مشخص، تلاش‌شان بی‌نتیجه و عقیم ماند.
برخی بی‌تجربه‌ها نیز که اظهاراتشان بیانگر احساس خودنمایی آنان بود نیز ناآگاهانه در گوشه و کنار این همایش ژست‌های انقلابی‌گری به خود گرفته بودند که این نیز با بی‌اعتنایی جمعیت چشمگیر حاضر در همایش مواجه شد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول