اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه سراسری کانون‎های وکلا ایران:

بزرگ‌ترین چالش وکلا به خطر افتادن استقلال کانون‎هاست

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه سراسری کانون‎های وکلا (اسکودا) گفت: در حال حاضر بزرگ‌ترین چالش جامعه وکلا ایران در خطر بودن استقلال کانون‎های وکلا است.

بزرگ‌ترین چالش وکلا به خطر افتادن استقلال کانون‎هاست
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، بهمن کشاورز در آخرین روز ریاست خود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عدم استقلال کانون‎های وکلا از جانب وکلا قابل قبول نیست و امیدواریم اگر ریاست محترم قوهقضائیه کشور لایحه‎ای در این خصوص مدنظر دارند به این مسئله توجه کنند که وکالت بدون استقلال و آزادی صنفی در امر کانون‌ها وکلا هیچ معنا و مفهومی ندارد.
وی تصریح کرد: مسئله دیگری که جامعه وکلا را نگران می‎کند و موجب افزایش کم‎کاری و بیکاری در بین جامعه وکلا شده است احیای مجدد و غیر قانونی صدور پروانه وکالت از طریق ماده 187 کسب پروانه وکالت است.
رئیس اتحادیه سراسری کانون‎های وکلا در ایران با اشاره به طرح تقدیمی نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: این طرح با 157 امضا و مشتمل بر 193 ماده که مطابق با استانداردهای بین‎المللی توسط عالمان علم حقوق و فقه و حقوق‎دانان بین‎المللی تنظیم شده است و با استناد به شواهد قطعا در صحن مجلس به تثبیت خواهد رسید.
کشاورز افزود: در حال حاضر 35 هزار وکیل و کارآموز در ایران مشغول فعالیت هستند.
وی در پایان اذعان داشت: اسکودا موسسه غیرانتفاعی است که کار خود را ابتدا در یک محیط کوچک آغاز کرد و امروز با همت و تلاش جامعه وکلا و حمایت‎های دولت تبدیل به تشکیلات بزرگی شده است که حرف‎های بسیاری در خصوص حقوق و وکالت دارد. 
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول