اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

تولیدکنندگان چای گیلان برند واحد ایجاد کنند

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خواستار ایجاد برندهای واحد توسط تولیدکنندگان چای در این استان شد.

تولیدکنندگان چای گیلان برند واحد ایجاد کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدحسین اصغریان در جمع فعالان اقتصادی گیلان با بیان اینکه هنوز نتوانسته‌ایم واحدها به‌ویژه ‌واحدهای صنعتی استان را توجیه کنیم که استفاده از برندهای واحد برای آنها مفید است اظهار داشت: برندهای مشترک در شناخت مصرف‌کننده از کالای عرضه شده تاثیرگذار است.
وی خواستار ایجاد برندهای واحد توسط تولیدکنندگان چای در گیلان شد و افزود: در بحث چای تلاش کردیم دو یا سه برند را ایجاد کنیم اما تولیدکنندگان این محصول می‌گفتند که برندها در کنار نشان آنها باشد و با این وضعیت دارای بیش از 180 برند در زمینه چای در استان می‌شدیم.
اصغریان با اشاره به اینکه در مدت دو سال گذشته به شرکت‌های دانش‌بنیان توجه شده تا جهت‌گیری‌های فکری به طرف فعالیت‌های دانش‌محور و دانش‌بنیان هدایت شود، اذعان داشت: در علوم نظری قوی هستیم و باید در کاربرد دانش نیز به قدرت لازم دست یابیم و نواقص را برطرف کنیم.

*برندها 33 درصد ثروت جهانی را تشکیل می‌دهند
عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا (س) نیز در این همایش گفت: یکی از ضعف‌های اساسی شرکت‌های ایرانی در حوزه مدیریت برند، کم توجهی آنها به تمایز برندشان در بازار است.
میراحمد امیرشاهی با بیان اینکه امروزه ثابت شده که تمایز محصولات و برندها در بازارهای رقابتی عمر مفید دارد، افزود: عمر مفید وجه تمایز برندها در پیچیده‌ترین رده‌های محصول بیش از 18 ماه نیست.
وی ادامه داد: شرکت‌ها باید به طور مداوم مراقب وضعیت تمایزشان در بازار باشند و از آن مراقبت و حفاظت کرده و به‌روزرسانی کنند.
امیرشاهی بر مطالعه وجوه تمایز برند در ابعاد مختلف تاکید کرد و بیان داشت: سهولت سفارش‌دهی و پیگیری آن و همچنین جلوگیری از تقلید رقبا از فواید برند است.
عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا (س) مهم‌ترین فایده یک برند را تولید ثروت خواند و تصریح کرد: 33 درصد ثروت جهانی در حال حاضر مربوط به برند است.
به گفته وی، ارزش دارایی‌های نامشهود 100 شرکت مندرج در فهرست FTSE در اواخر دهه 1980 در حدود 40 درصد مجموع ارزش دارایی‌ها بوده و در سال 2002 به بالغ بر 70 درصد مجموع ارزش دارایی‌های آنها رسیده است.
امیرشاهی با اشاره به اینکه برند موجب افزایش وفاداری مشتریان می‌شود، خاطرنشان کرد: تسهیل تامین مالی شرکت‌ها، اثبات کسب درآمد و پایداری اشتغال نیروی انسانی از جمله موارد افزایش تولید توسط برند است.
عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا (س) رهبری و راهبرد را از چالش‌های برند نامید و ابراز داشت: رهبری یک سازمان به عنوان مهم‌ترین عامل موفقیت یک برند است.
وی باور و اعتقاد را لازمه ارتقای برند یک شرکت توصیف کرد و بیان داشت: دیدگاه مناسب مدیران، ساختار و فرهنگ سازمانی مناسب و مدیریت اثربخش برند مستلزم کسب سود است.
امیرشاهی با تاکید براینکه ساختار سازمانی شرکت‌ها باید به صورت مدیریت برند و مدیریت محصول دارای اختیارات کامل طراحی شود، اظهار داشت: لازمه برند سازی ساختار مدیریتی مشارکت جو است.
عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا (س) ارتقای برند شرکت‌ها را دارای ارزش ملی خواند و اذعان داشت: داشتن نگرش پیشتازانه و غیر منفعلانه در بازارهای صادراتی تاثیرگذار است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول