اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی استان یزد:

گوشت شترمرغ جایگزین مناسبی برای گوشت قرمز است

خبرگزاری فارس: مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: گوشت شترمرغ می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای گوشت قرمز باشد.

گوشت شترمرغ جایگزین مناسبی برای گوشت قرمز است
سعید حبیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد با بیان اینکه گوشت شترمرغ رقیبی برای دام و طیور است و می‌تواند جایگزین مناسبی برای گوشت قرمز باشد، اظهار داشت: 18 واحد پرورش شتر مرغ با ظرفیت هزار و 240 قطعه در سطح استان مشغول فعالیت هستند.
وی خاطرنشان کرد: 162 مجوز پرورش شترمرغ با ظرفیت 11 هزار و 375 قطعه تا پایان سال 89 برای متقاضیان پرورش این پرنده در استان صادر شده است.
حبیبی با اشاره به اینکه در سال گذشته تولید گوشت شترمرغ به 30 تن رسیده است، تصریح کرد: شترمرغ پرنده‌ای کاملا اقتصادی است که می‌توان از تمام اجزای بدن آن استفاده کرد.
مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی استان یزد ادامه داد: از این پرنده 60 درصد پوست، 14 درصد گوشت بقیه محصولات فرعی است که می‌توان از پوست آن در تهیه و تولید کیف، کمربند و پالتو استفاده کرد.
وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌سازی شتر مرغ در سطح استان توسعه پیدا کرده اما از نظر فرآوری محصولات این پرنده بعد از پرورش روند اجرایی مناسبی صورت نگرفته است.
حبیبی عنوان کرد: مبحث فرآوری شترمرغ بعد از پرورش و افزایش بهره‌وری از گوشت این پرنده بعد از کشتار و بهداشتی کردن گوشت آن یکی از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی در آینده خواهد بود.
وی ادامه داد: بیشترین و مهم‌ترین واحد پرورش شترمرغ در استان یزد در شهرستان مهریز است که عمده پرورش شترمرغ در این شهرستان صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول