اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی خبر داد:

اقدام برای گازرسانی به تمام روستاها در شهرضا

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی گفت: تأسیسات آبخیزداری و تلاش برای گازرسانی به روستاها در تمامی محدوده کاری شهرضا، دهاقان، منظریه و گلشن صورت گرفته است.

اقدام برای گازرسانی به تمام روستاها در شهرضا
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عوض حیدرپور شامگاه گذشته در نشست خبری خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تأمین عدالت اجتماعی در روستاها اظهار داشت: تکمیل ضرورت مخابراتی، اینترنتی، تلفن همراه و تلفن ثابت در تمامی روستاهای محدوده شهرضا انجام شده است.
وی با بیان اینکه اجرای طرح هادی تمام روستا و سنددار شدن قریب به اتفاق خانه‌های روستایی انجام شده است، افزود: تأسیسات آبخیزداری و تلاش برای گازرسانی به روستاها در تمامی محدوده کاری شهرضا، دهاقان، منظریه و گلشن صورت گرفته است.
نماینده مردم شهرضا خط اتوبوس‌رانی بین شهرضا و روستاهای اطراف با 80 دستگاه اتوبوس، اختصاص زمین و واگذاری 200 الی 500 پلاک بنیاد مسکن به متقاضیان نسل جوان، نوسازی در قسمت فرسوده و تغییر چهره روستا و مقاوم‌سازی بیشتر خانه‌های روستایی در مقابل زلزله پنج تا شش ریشتری را از جمله دیگر اقدامات برشمرد.
وی با اشاره به نوسازی فضای بافت فرسوده گلشن، شهرضا و دهاقان به قانون ثبت ماده 147 و 148 اشاره کرد و گفت: فرآیند سنددار شدن خانه‌ها به صورت قانون دائم بدون دخالت زمین‌خواری انجام گرفت.                   
وی در ادامه به وجود برخی مشکلات در منطقه از نظر شبکه بهداشت و درمان به ویژه در منطقه دهاقان و شهرضا اشاره کرد و افزود: بیمارستان امام رضا (ع) در شهرضا تکمیل و هم‌زمان مصوبه‌ای نیز برای تاسیس بیمارستانی در شهر دهاقان با عنوان شهدای دهاقان گرفته شده که اکنون تجهیزات آن آماده و در این هفته افتتاح می‌شود و تأمین نیروی انسانی توسط دانشگاه علوم پزشکی صورت می‌گیرد.
نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: پاره‌ای از مشکلات حوزه آب‌رسانی در منطقه داشتیم که با بحث پروژه آب‌رسانی در شهرضا از دوره مجلس چهارم این قضیه با جدیت مطرح و امسال توانستیم از مجلس مصوبه گرفته و برای آب آشامیدنی بیش از 7میلیارد تومان طی دو سال جذب کنیم.
وی ادامه داد: با توجه به خشکسالی اخیر نیز اعتبار دیگری گرفته که در سفر دوم و سوم ریاست جمهور به تصویب رسید که به دنباله آن بحث فاضلاب مطرح و ردیف بودجه گرفته شد که تاکنون 30 درصد پروژه در شهرضا انجام و در شهرستان دهاقان هم در حال طراحی است.
حیدرپور در مقایسه‌ای بین دوره قبلی مجلس شورای اسلامی با مجلس فعلی در مورد انشعابات فاضلاب گفت: انشعابات فاضلاب در دوره قبلی 620 و اکنون بالای 12 هزار انشعاب است.
وی در بخشی از صحبت‌ها به وضعیت آب در اصفهان اشاره کرد و افزود: باید به مبحث آب نگاه ویژه داشته چنان‌ که اگر تونل اول و دوم کوهرنگ نبود اکنون با مشکل بیشتری مواجه بودیم.
نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی در مورد تونل سوم کوهرنگ گفت: در صدد هستیم که این طرح به زودی به نتیجه برسد و این خواست تمام نمایندگان است.
وی با بیان اینکه در احداث تونل خدنگستان، چشمه لنگان و بهشت‌آباد کار جدی صورت گرفته  و از سوی مدیریت استان هم نسبت به آن نگاه جدی شده است، اضافه کرد: تونل بهشت‌آباد با قراردادهای منعقد شده با قرارگاه خاتم‌الانبیا در حال اجرا است.
حیدر‌پور با بیان اینکه در منطقه  خود مایل بودیم که آب ماربر را منتقل به فلات مرکزی کنیم، بیان داشت: این رودخانه از ضلع شمالی ارتفاعات زاگرس از سمت شمال آغاز و به خلیج فارس می‌رفت که این آبی که از استان اصفهان به خوزستان می‌رفت حدود یک‌میلیارد متر مکعب بود.
وی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه سرمایه‌گذاران و صنایع بزرگ استان وارد عمل شدند، اظهار داشت: در حال حاضر شاهد تجهیز کارگاه‌ها برای احداث آن بوده و نیز مطالعات کارشناسی و اخذ مصوبه انتقال آب از ماربر به دشت سمیرم، شهرضا و جرقویه در حال شکل‌گیری است.
نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هزینه اجرای این طرح بالغ بر 2میلیارد دلار است، افزود: سرمایه‌گذار بخش خصوصی با کمک وزارت نیرو برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده است که در صورت توافقات این آب را از طریق پمپاژ و تونل به دشت سمیرم، شهرضا و جرقویه منتقل کند.
حیدرپور با تاکید به اینکه با اجرای این طرح سالانه 600 تا 800 میلیون مترمکعب به آب‌های  داخلی استان اضافه‌ می‌شود، تصریح کرد: بهره‌برداری از تونل سوم کوهرنگ و خدنگستان مشکل کمبود آب در استان را تا حدودی حل می‌کند.
وی همچنین مدیریت آب را دست دولت دانست و گفت: زیاده‌روی‌های برخی استان‌ها در برداشت آب گوشزدی برای آنها نیز هست که این خشکسالی سراغ آنها هم می‌رود.
وی با تاکید به اینکه قضیه آب در اصفهان را به طور جدی پیگیری می‌کند، افزود: با ورود یک میلیون مترمکعب آب به فلات مرکزی امری باور نکردنی در حوزه آب رخ می‌دهد.
نماینده شهرضا در مجلس شورای اسلامی به وضعیت اشتغال در شهرضا اشاره کرد و بیان داشت: در دهاقان، شهرضا و روستاها ظرفیت اشتغال 300 هکتار ظرفیت صنعتی بود که  اکنون به 5هزار متر مکعب ارتقا پیدا کرده است.
وی افزود: شهرک صنعتی راضی در محدوده شهرضا تاسیس و 370 کارخانه جانمایی و 220 کارخانه راه اندازی شده است که توانسته 8هزار نفر را به صورت اشتغال دائم در این شهرک مشغول به کار کند که در مقایسه با ایجاد اشتغال دائم تا پیش از مجلس هفتم رشد داشته است.
حیدرپور با اشاره به پیگیری و ایجاد اشتغال در چند سال گذشته گفت: ایجاد و اخذ مصوبه ویژه نفت، گاز و پتروشیمی در سه محل لنجان، اصفهان و شهرضا مشخص شد که با تلاش‌ها منطقه ویژه در شهرضا با 2هزار و 300 هکتار در دور سوم سفر رئیس جمهور به تصویب رسید.
وی ادامه داد: اکنون در پی سازمان مجری برای سازماندهی انجام کار هستیم چرا که سازمان مجری باید 2هزار میلیارد تومان پول داشته باشد.
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول