اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از مناظره علوی با زیباکلام‌ ـ 2

‌زیباکلام: داشتن ‌رابطه با انگلیس برای ‌ایران مضر است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ضمن تأکید بر اینکه داشتن ‌رابطه با انگلیس برای جمهوری اسلامی ایران مضر است، گفت:‌ داشتن رابطه با دولت انگلیس نفعی برای ایران ندارد.

‌زیباکلام: داشتن ‌رابطه با انگلیس برای ‌ایران مضر است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، صادق زیباکلام عصر امروز در مناظره‌ای با عنوان "انگلیس در کفه ترازو" که به همت جامعه اسلامی دانشجویان در محل آمفی تئاتر دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: با وجود سابقه ذهنی و تاریخی منفی که از انگلیس در میان ملت ایران وجود دارد، اقدامات ملت ایران در راستای اعتراض به عملکرد انگلیس در ایران باید با در نظر گرفتن مصالح و منافع ملی جمهوری اسلامی ایران باشد.
وی با اشاره به راهکار دیپلماسی در محیط بین‌المللی گفت: دیپلماسی بین‌المللی در راستای مراودات کشورها با یکدیگر و همچنین امکان اقدام از طریق آن برای اعلام اعتراض و نارضایتی خود نسب به عملکرد و اقدامات کشورها از یکدیگر طراحی شده است.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران اقدام خودجوش دانشجویان ایرانی در راستای اعلام اعتراض به سفارت انگلیس در تهران را اقدامی نامناسب در راستای منافع ملی ایران ارزیابی کرد و اظهار داشت: در دنیای مدرن اصول و قواعدی تحت عنوان میثاق‌های بین‌المللی وجود دارد که همه کشورها مستلزم رعایت آن بوده و یکی از اصول اولیه آن تن دادن به آنچه که خود امضاء کرده‌اند، است.
فعال، پژوهشگر و تحلیلگر سیاسی افزود: بر همین اساس و در راستای حفظ منافع و چهره جمهوری اسلامی ایران در محیط بین‌الملل اقدامات اعتراضی به این شکل برای منافع ملی ایران مضر و نامناسب است.
زیباکلام در همین ‌ارتباط‌ ادامه داد: با گذشت مدت زمان حدودا دو هفته‌ای از تسخیر سفارت انگلیس توسط جمعی از دانشجویان، هیچ‌ کدام از مسئولان دولت از این حرکت دفاع مستقیم و رسمی نکرده است که این خود گویای نامناسب بودن این اقدام در حوزه روابط بین‌الملل و منافع ملی کشور است.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ضمن تأکید بر اینکه داشتن ‌رابطه با انگلیس برای جمهوری اسلامی ایران مضر است، اظهار داشت: با وجود اذعان به اینکه داشتن رابطه با دولت انگلیس نفعی برای ایران ندارد باز هم نباید راستا دست به تسخیر سفارت این کشور زد.
وی افزود: بر‌اساس راهکارهای بین‌المللی و همچنین تصویب کاهش روابط با دولت انگلیس از جانب مجلس شورای اسلامی،‌ اقدام اعتراضی می‌توانست از طریق اعلام رسمی به دولت انگلیس و درخواست برای ترک دیپلمات‌ها و کارکنان سفارت این کشور از خاک ایران در مدت زمان معین انجام شود.
زیباکلام اظهار داشت: انجام چنین اقداماتی در شرایط کنونی بین‌المللی و با وجود تحریم‌ها و تهدیدهای موجود، می‌تواند به منافع ملی کشور ایران صدمه وارد کند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول