اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌ شرقی:

90 درصد بحران‌های گرد و غبار در خارج از کشور قرار دارد‌

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: 90 درصد کانون‌های بحران گرد و غبار در خارج از کشور قرار دارد.

90 درصد بحران‌های گرد و غبار در خارج از کشور قرار دارد‌
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان‌شرقی، محمد اشرف‌نیا در دومین جلسه کار گروه مدیریت گرد و غبار در استان آذربایجان‌شرقی بر لزوم جنگل‌کاری و توسعه فضای سبز و حفاظت از منابع طبیعی تاکید کرد و از ادارات مسئول خواست تا با انجام مطالعات کارشناسی و جامع در راستای کاهش اثرات این پدیده برنامه‌های عملیاتی خود را ارائه کنند.
وی در ادامه گفت: باید در راستای افزایش فضای سبز در شهر تبریز توسط شهروندان فرهنگ‌سازی‌های لازم صورت گیرد زیرا مشارکت عمومی در این زمینه نیز می‌تواند در کاهش اثرات زیان‌بار گرد و غبار موثر باشد.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان ‌شرقی با بیان اینکه 90 درصد کانون‌های بحران گرد و غبار در خارج از کشور قرار دارد که از طریق نفوذ توده‌های حامل گرد و غبار از سمت جنوب و جنوب غربی وارد استان می‌شود از منابع طبیعی و سایر ادارات خواست که طرح‌های جنگل‌کاری خود را در شهرهای جنوبی استان را در اولویت قرار دهند.
 
بیابان‌زدایی در جنوب و جنوب غربی
بیوک رئیسی دبیر کار گروه مدیریت آثار زیان‌بار گرد و غبار استان آذربایجان‌ شرقی نیز ضمن قدردانی از حمایت‌های معاون امور عمرانی استاندار و تلاش‌های سایر اعضا کار گروه گفت: شرح وظایف ارگان‌ها در دستورالعمل اجرایی طرح ملی مدیریت گرد و غبار به تفصیل آمده است و ما نیز در استان باید با تشکیل جلسات فنی و کارشناسی سند جامع زیست محیطی برای مقابله با پدیده گرد و غبار را تدوین کنیم.

گردو غبار بیمارهای متعد‌د ریوی و چشمی را در پی دارد
وی گفت: با توجه به اینکه گرد و غبار پدیده‌ای فرا منطقه‌ای بوده و یکی از راه‌های کاهش اثرات زیان‌بار گرد و غبار در استان افزایش پوشش گیاهی و بیابان‌زدایی در جنوب و جنوب غربی است و در این راستا از ادارات مسئول خواست تا طرح‌های کارشناسی خود را در افزایش فضای سبز،نهال کاری، تثبیت خاک و ... را سریعا به دبیرخانه اعلام کنند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به مختل شدن امور مردم، تنگ شدن عرصه فعالیت و مزاحمت برای بسیاری از مشاغل و فعالیت‌های جاری در اثر گرد و غبار گفت: علاوه بر این آثار‌ بروز بیماری‌های متعدد ریوی، چشمی در اثر این پدیده شدت می‌یابد که باید برنامه‌های بررسی شده در این جلسه سریعا با تامین اعتبار عملیاتی شود.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول