اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

مبادلات اقتصادی در بنادر هرمزگان به خوبی پیش می‌رود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در هرمزگان ضمن قدردانی از عملکرد بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: مبادلات اقتصادی در بنادر این استان به خوبی پیش می‌رود.

مبادلات اقتصادی در بنادر  هرمزگان به خوبی پیش می‌رود
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در دیدار با مسئولان بنادر و دریانوردی هرمزگان که به مناسبت فرا رسیدن روز ملی حمل و نقل صورت گرفت، ضمن ابراز رضایت از فعالیت‌های صورت گرفته در این بخش بر لزوم جدیت و تلاش در راستای تسهیل خدمات به مردم تاکید کرد.
وی به کارهای بزرگ عمرانی پس از انقلاب اشاره کرد و افزود: این توسعه در بخش حمل و نقل زمینی و دریایی به خوبی مشهود است.
امام جمعه بندرعباس ادامه داد: بنادر هرمزگان به ویژه بندر شهید رجایی فعالیت قابل تحسینی از خود بر جای گذاشته و مبادلات اقتصادی در این بندر به خوبی پیش می‌رود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در این دیدار گفت: در دنیای کنونی، حمل و نقل از جمله بخش‌های مهم زیربنایی هر کشور است که همواره نقشی تعیین‌کننده و حائز اهمیت در رشد و توسعه اقتصاد دارد.
علی‌اکبر صفایی اظهار داشت: حمل و نقل به عنوان نماد همکاری دولت و ملت و زیربنای اصلی رشد و توسعه اقتصادی اجتماعی است و از سویی وجود ظرفیت نسبتا بالای حمل و نقل برای ارتقای همکاری‌های بین‌المللی مبین این واقعیت است که افق‌های تازه‌ای در گسترش مناسبات کشورها ترسیم شده است.
وی ادامه داد: در بخش حمل و نقل و تجارت بین کشورها، نقش راه‌های دریایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به طوریکه از این بخش به عنوان توسعه پایدار یاد می‌شود و به زعم بسیاری از کارشناسان راه دریایی امری حیاتی و غیرقابل انکار است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد:‌ در خصوص جایگاه خاص استان هرمزگان همان بس که در بخش عملکرد مسافری 98 درصد کل جابه‌جایی مسافرین دریایی در سواحل کشور به بنادر استان هرمزگان اختصاص دارد.
وی در ادامه بیان کرد: همچنین در این راستا حدود 60 درصد عملیات در بنادر کشور از طریق بنادر این استان انجام می‌شود که بیش از نیمی از عملیات صادرات، واردات، ترانزیت و ترانشیپ بنادر کشور را شامل می‌شود.
صفایی در پایان افزود: امروز بندر شهید رجایی به مدد تلاش‌های صورت گرفته به یکی از افتخارات ملی تبدیل شده که روزانه پذیرای دریانوردان بسیاری از اقصی نقاط دنیاست.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول