اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری نخستین همایش بین‌المللی؛

نخستین گام برای احیای دانشگاه ربع‌رشیدی برداشته شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری آذربایجان‌شرقی از برگزاری جشنواره بین‌المللی ربع رشیدی به صورت سالانه در استان خبر داد و گفت: این جشنواره نخستین گام در راستای احیای دانشگاه ربع‌رشیدی و آغازی برای انجام کارهای بزرگ‌تر در این زمینه بود.

نخستین گام برای احیای دانشگاه ربع‌رشیدی برداشته شد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، میکائیل جمالپور بعد از ظهر امروز در آیین معرفی پژوهشگران برتر آذربایجان‌شرقی به مناسبت هفته پژوهش اظهار کرد: با وقوع انقلاب اسلامی شاهد جنب و جوش بیشتری در بین محققان و استادان دانشگاهی هستیم.
وی تصریح کرد: نتایج به دست آمده در این جشنواره نشان داد که انتخاب پژوهشگر نمونه در استان بسیار مشکل شده است.
جمالپور گفت: وجود چنین ظرفیت‌هایی در استان و سابقه تاریخی آذربایجان‌شرقی در بین مراکز علمی قدیم و جدید ما را بر آن داشت تا از این ظرفیت پیش آمده برای احیای دانشگاه ربع‌رشیدی استفاده کرده و اساسنامه جشنواره ربع‌رشیدی را که هر سال برگزار خواهد شد، آماده کنیم.
مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری آذربایجان‌شرقی افزود: امیدواریم با برگزاری این جشنواره گام موثری در امر پژوهش و تحقیق در استان برداشته باشیم و این دانشگاه نیز از یمن چنین جشنواره‌ای دوباره احیا شود.
وی در ادامه گفت: اساسنامه جشنواره ربع رشیدی در 14 ماده و پنج تبصره تهیه شده است و از سال آینده کار برگزاری جشنواره آغاز می‌شود.
مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه با گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، پیشرفت‌های قابل توجهی در حوزه علم و فناوری کشور رخ داده، خاطرنشان کرد: آذربایجان‌شرقی در این پیشرفت‌ها همواره پیشتاز بوده است.
وی افزود: نمونه بارز این گفته را در کسب رتبه برتر جشنواره علم تا عمل توسط استان همه مشاهده کرده‌اند که قابل اغماض نیست.

تجلیل از پژوهشگران برگزیده آذربایجان‌شرقی
در این جشنواره از 30 پژوهشگر برگزیده در بخش دانشگاهی، آموزش و پرورش و فنی و حرفه‌ای تجلیل شد.
در بخش دانشگاهی از هادی ولی‌زاده از دانشگاه علوم پزشکی تبریز، علیرضا ختایی از دانشگاه تبریز، مهرداد یارنیا از دانشگاه آزاد، سیدمحمد شیخ‌الاسلامی از دانشگاه تربیت معلم، بیت‌الله اقبالی از دانشگاه سهند، محمدباقر حسن‌پوراقدم از دانشگاه مراغه، بخشعلی معصومی از دانشگاه پیام‌نور، مهدی محمدزاده از دانشگاه هنر اسلامی و محمدحسین پورنقی‌آذر از دانشگاه تبریز نیز به عنوان پراستناد‌ترین نویسنده استان در پایگاه‌های ISI تجلیل شد.
در بخش دانشجویان نیز از حامد آراستگی از دانشگاه مراغه، عاطفه فاضل‌نجف‌آبادی از دانشگاه هنر، ‌بهزاد شکسته‌بند از دانشگاه سهند،‌ محمدحسین حسین‌زاده از دانشکده فنی و حرفه‌ای، حمید قلی‌پور از دانشگاه تربیت معلم آذربایجان، رضا کارباتی‌اصل از دانشگاه آزاد، محمد فرهادی‌کنگرلو از دانشگاه تبریز و علی شایان‌فر از دانشگاه علوم پزشکی تبریز به عنوان پژوهشگر برتر تجلیل شد.
در بخش دانش‌آموزی نیز علی تمجیدزاده، سمیرا عبدی و امیر رضا باغبان به‌عنوان پژوهشگر برتر معرفی شدند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول