اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر انرژی نامیبیا:

نامیبیا به حضور ایران در صنعت نفت و گاز نیاز دارد

خبرگزاری فارس: وزیر انرژی نامیبیا گفت: نامیبیا به حضور ایران در صنعت نفت و گاز نیاز دارد.

نامیبیا به حضور ایران در صنعت نفت و گاز نیاز دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، عیساک کاتالی، ظهر امروز در بازدید از منطقه ویژه پارس جنوبی اظهار کرد: پارس جنوبی از مناطق مهم و استراتژیک صنعت نفت در جهان است و رشد خوبی در چند سال اخبر داشته است.
وزیر صنایع و انرژی نامیبیا افزود: نامیبیا به حضور ایران در صنعت نفت و گاز نیاز دارد و در واقع ما خواستار فعالیت و مشارکت صنعت نفت ایران در توسعه حوزه‌های اکتشافی نفت و گاز خود هستیم.
کاتالی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی پیشرفت‌های قابل توجه‌ای داشته است و این برجستگی ما را برای استفاده و بهره‌مندی از توانمندی کارشناسان ایرانی برای توسعه صنعت نفت و گاز نامیبیا مصمم می‌کند.
وی ادامه داد: زیرساخت‌های صنعت نفت و گاز ایران در حوزه پارس جنوبی خیره‌کننده است و نامیبیا می‌تواند با تکیه بر دانش توانمندان ایرانی فعالیت‌های اکتشافی خود را گسترش دهد.
وزیر انرژی نامیبیا با اشاره به انجام عملیات اکتشاف در نقاط مختلف نامیبیا در سال‌های اخیر، عنوان کرد: بلوک اکتشافی 2714 A در مساحت 3 هزار کیلومتر یکی از پروژه‌های مهم صنعت نفت نامیبیا است که لرزه‌نگاری سه‌بعدی آن انجام شده و ذخیره اثبات شده این حوزه اکتشافی، 4 میلیارد بشکه است.
کاتالی اضافه کرد: همچنین بلوک‌های اکتشافی 1811 A و B با وسعت هزار و 500 کیلومتر مربع مساحت و 500 میلیون بشکه نفت ذخیره اثبات شده از جمله پروژه‌های صنعت نفت نامیبیا است که هم‌اکنون لرزه‌نگاری سه‌بعدی آن در حال انجام است.
وی با بیان اینکه در یک دوره چهار ساله، عملیات حفاری در 18 موقعیت اکتشافی در نامیبیا انجام خواهد شد، افزود: انتظار داریم تا پایان سال 2012 میلادی 6 تا 8 پروژه حفاری انجام شود که ایران می‌تواند به نامیبیا در انجام این فعالیت بزرگ کمک کند.
وزیر صنایع و انرژی نامیبیا در باره توسعه میدان گازی «کودو» در آن کشور نیز گفت: ایران دومین دارنده ذخایر گازی جهان است و در حوزه‌های بالادستی پروژه‌های بزرگی در این کشور انجام شده است؛ ما می‌توانیم به احداث پالایشگاه‌های گازی برای شیرین‌سازی گاز میدان کودو توسط ایران امیدوار باشیم.
کاتالی ادامه داد: میدان گازی کودو که یک تریلیون و 300 میلیارد فوت مکعب ذخایر اثبات شده گازی دارد در سال 1974 میلادی کشف شده و آفریقای جنوبی در توسعه این میدان با نامیبیا همکاری می‌کند.
مدیر‌عامل پارس جنوبی نیز در این دیدار بر توسعه همکاری‌های ایران و نامیبیا در حوزه انرژی تاکید کرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول