اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جنگل‌ها خبر داد:

اختصاص 500 میلیارد تومان برای جلوگیری از ریزگردها در جنوب کشور

خبرگزاری فارس: معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها از اختصاص 500 میلیارد تومان اعتبار برای جلوگیری از ریزگردها در جنوب کشور خبر داد.

اختصاص 500 میلیارد تومان برای جلوگیری از ریزگردها در جنوب کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علیرضا اورنگی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: برای جلوگیری از ریزگردها در استان‌های بوشهر، خوزستان و بخشی از استان‌های زاگرس مرکزی مثل ایلام و کرمانشاه این اعتبار اختصاص می‌یابد.
وی افزود: حدود 40 میلیون هکتار طرح‌های مطالعاتی توجیهی در ارتباط با آبخیزداری در کشور داریم و از ابتدای انقلاب تاکنون 24 میلیون هکتار طرح‌های آبخیزداری در کشور اجرا شده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها خاطر نشان کرد: در برنامه پنجم توسعه نیز ۸ میلیون هکتار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور هدف‌گذاری کردیم.
اورنگی اضافه کرد: همچنین با همکاری وزارت نفت نیز پروژه آبخیزداری در عسلویه استان بوشهر با اعتباری بالغ بر 62 میلیارد تومان در حال اجراست.
وی در ارتباط با شکایت یک مدعی اراضی پارس جنوبی که علیه دولت نیز شکایت کرده، گفت: فرد مدعی شده بخشی از اراضی که تاسیسات نفتی در آن احداث شده، متعلق به اوست و در همین رابطه نیز شکایت کرده و مدعی شده برای هر هکتار از این اراضی 900 میلیون تومان خسارت دیده و دولت باید این خسارت را پرداخت کند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها گفت: شکایت وی در اجرای قانون نحوه خرید تملک اراضی برای طرح‌های عمومی و عمرانی است و اعلام کرده برای هر هکتار از اراضی تصرف شده 900  میلیون تومان خسارت می‌خواهد.
اورنگی با بیان اینکه رای این پرونده در مرحله صدور است، اظهار داشت: دفاعیه خود را به دادگاه ارائه دادیم و رای در مرحله صدور نهایی برای رد درخواست مدعی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با حفظ اراضی و  منابع ملی کشور گفت: در این راستا طرح کاداستر یا حدنگاری در کشور با همکاری مشترک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را در حال انجام داریم و تاکنون 45 میلیون هکتار از اراضی کشور به صورت رقومی تهیه و 11 میلیون هکتار نیز طرح کاداستر انجام دادیم و اسناد آن به صورت تک‌برگی صادر می‌شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول