اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

رسانه‌ها و سایت‌های فاسد مردم دنیا را به انحرافات اعتقادی سوق می‌دهند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم با اشاره به خطرات دنیای امروز گفت: خطراتی که از ناحیه ماتریالیسم‌ها و گروه‌های منحرف مانند شیطان‌پرستان و عرفان‌های کاذب وجود دارد از جمله ‌این خطرات است و خطر دیگر از ناحیه رسانه‌ها، شبکه‌ها و سایت‌های فاسد و امثال اینهاست که مردم دنیا را به مفاسد اخلاقی و انحرافات اعتقادی سوق می‌دهند.

رسانه‌ها و سایت‌های فاسد مردم دنیا را به انحرافات اعتقادی سوق می‌دهند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی ظهر امروز در دیدار جمعی از زنان اندیشمند اسلامی شرکت‌کننده در کارگاه شخصیت و حقوق زن در اسلام و غرب که در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در حال برگزاری است، اظهار کرد: از دیدار شما خواهران که از کشورهای مختلف برای هدف واحد در زمینه آشنایی بیشتر با اسلام این دعوت را پذیرفتید، خوشحال و خرسندم.
وی با بیان اینکه ما در دورانی زندگی می‌کنیم که اسلام در دنیا به سرعت در حال پیشرفت است، گفت: باید همگی از این فرصت استفاده کنیم چراکه ممکن است این فرصت همیشه در اختیار ما نباشد.
‌مکارم‌شیرازی با اشاره به راه‌های پیشرفت اسلام بیان کرد: باید معارف مترقی اسلام را آنچنان که است برای مردم شرح دهیم و خود ما به این دستورات عمل کنیم تا عمل ما مبلغ اسلام باشد.
وی خاطرنشان کرد: البته ما در دورانی زندگی می‌کنیم که کارهای فردی کم اثر است پس باید کارهای دسته‌جمعی را با برنامه‌ها هماهنگ کنیم و خودمان از اسلام بیشتر بدانیم تا بهتر عمل کرده و فعال‌تر منتشر کنیم.
این مرجع تقلید در پاسخ به سؤال یکی از زنان اندیشمند درباره راه‌های جذب طلاب به سوی معنویت گفت: پیشنهاد این است که طلاب مراکز معتبر و مورد اطمینان را بشناسند و به آنها ملحق شوند و در این صورت خطر هرگونه انحراف یا ضایع شدن وقت آنها کمتر خواهد بود.
وی عنوان کرد: من معتقدم بهترین راه، آشنایی با قرآن، نهج‌البلاغه و کلمات پیامبر اکرم(ص) است.
‌مکارم‌شیرازی در پاسخ به اندیشمند اتیوپی مبنی بر معرفی مرکز اسلامی برای ملحق شدن و استفاده از برنامه‌های آن اظهار کرد: از طریق جامعة المصطفی العالمیه می‌توان به این مقصود نائل شد و این مرکز در کشورهای مختلف دارای شعبه است.
وی در پاسخ به سؤال اندیشمند سوئدی مبنی بر خطرات تهدیدکننده مسلمانان بیان کرد: خطرات فراوانی امروز در برابر ما وجود دارد و خطراتی که از ناحیه ماتریالیسم‌ها و گروه‌های منحرف مانند شیطان‌پرستان و عرفان‌های کاذب وجود دارد یکی از این خطرات است.
این استاد درس خارج فقه خاطرنشان کرد: خطر دیگر از ناحیه رسانه‌ها، شبکه‌ها و سایت‌های فاسد و امثال اینهاست که مردم دنیا را به مفاسد اخلاقی و انحرافات اعتقادی سوق می‌دهد.
وی عنوان کرد: خطر سوم خطری است که از سوی سیاست‌های خودکامه در دنیا پیدا شده و سعی می‌کنند در کشورها ایجاد اختلاف و جنگ کرده و منابع اقتصادی آنها را ببرند و کشورها را فقیر کنند.
‌مکارم‌شیرازی تصریح کرد: در هیچ زمان و عصری به آن اندازه که امروز عوامل فساد و نشر فساد زیاد شده است در اختیار نبوده و این امر به این مفهوم نیست که مایوس شویم و حالت انفعالی به خود بگیریم بلکه فرهنگ اسلام آن قدر قوی است که می‌توانیم به این امور پیروز شویم.
وی در پاسخ به سخنان اندیشمندی از کشور نیجریه مبنی بر اتفاقات اخیر و بیداری اسلامی که خواستار راه حل دیگری به جز جنگ و انقلاب برای صلح و دوستی بود، گفت: بدون تردید تحول‌هایی که در دنیا رخ می‌دهد همانگونه که گاهی از طریق جنگ بوده، از طریق صلح، فرهنگی و تبیین برای ملت‌ها امکان‌پذیر است.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: ما ملاحظه می‌کنیم در انقلاب‌های اخیر در برخی از کشورها مانند تونس درگیری و خونریزی رخ نداد و مثل آن و بهتر از آن را می‌توان انجام داد ولی مبلغان در این عرصه وظیفه سنگینی دارند.
وی در پاسخ به سؤال اندیشمندی از آفریقای جنوبی مبنی بر ارائه پیامی برای تحکیم خانواده‌ها و جلوگیری از هم پاشیدن بنیان آنها گفت: امروز خطرات فراوانی متوجه خانواده‌هاست و بسیاری از خانواده‌ها در حال فروپاشی هستند.
‌مکارم‌شیرازی بیان کرد: خانواده‌هایی که در کشور ایران مقید به مبانی مذهبی هستند کمتر این خطا در آنها مشاهده می‌شود بنابراین نتیجه می‌گیریم هر اندازه تعلیمات اسلامی در خانواده‌ها بیشتر تبلیغ شود و پایبند شوند خطا کمتر خواهد بود.
وی اظهار کرد: باید به خانواده‌ها سفارش شود تا از ماهواره‌ها و سایت‌های فاسد بپرهیزند و اگر این امر تحقق پیدا نکند این ماهواره‌ها و سایت‌ها، خانواده‌های آنها را متلاشی می‌کند.
این مرجع تقلید تصریح کرد: سعی کنید جلسات مذهبی، کتابخانه‌ها، برنامه‌ها و اردوهای دینی توسعه پیدا کند و خانواده‌ها با این مراکز آشناتر شده و بیمه شوند.
وی در پاسخ به بانوی اندیشمند آفریقایی مبنی بر پاسخ کشور جمهوری اسلامی ایران در برابر رسانه‌ها و شبکه‌های اینترنتی تهدیدکننده آنها گفت: رسانه‌های ما در برابر آنها بسیار فعال شدند و اکنون با زبان‌ها، برنامه‌ها و شبکه‌های مختلف توانسته‌اند به اندازه فراوانی تاثیرگذار باشند.
‌مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: اکنون شبکه ماهواره‌ای ولایت را در اختیار داریم که در این شبکه تفسیر قرآن، احکام اسلام و اخلاق اسلامی را تبیین کرده و به مبارزه با مفاسد اخلاقی می‌پردازیم.
وی عنوان کرد: با وجود اقدامات صورت گرفته برای مقابله با مفاسد اخلاقی، تبلیغات دشمن هنوز بیشتر است ولی ما هرگز مایوس نمی‌شویم و یقین داریم که خداوند یار و یاور ماست.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول