اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در فرهنگسرای غدیر؛

700 برنامه در فاز یک طرح «مسجد ما» در مشهد اجرا شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد گفت: در فرهنگسرای غدیر مشهد 700 برنامه در فاز یک طرح مسجد ما اجرا شد.

700 برنامه در فاز یک طرح «مسجد ما» در مشهد اجرا شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، علی‌اکبر عصارنیا در کارگاه آموزشی، توجیهی رابطان و کارشناسان فرهنگی سومین دوره طرح مسجد ما در فرهنگسرای غدیر اظهار داشت: یکی از ارکان طرح مسجد ما توانمند‌سازی و حساس‌سازی فعالان فرهنگی است البته یکی از ابزارهای موثر افزایش بهره‌وری فعالان فرهنگی در راستای استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانایی‌های فردی و گروهی است.
مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد اظهار داشت: هر برنامه‌ای که مبتنی بر توانمندسازی باشد می‌تواند به بهره‌وری منجر شود و تولید خدمات مناسب‌تر و جذب مخاطبان را به همراه داشته باشد.
وی افزود: غنی‌کردن ظرفیت‌های نهادی و انسانی یکی از اولویت‌های طرح مسجد ما است چرا که فعالان فرهنگی به مثابه عناصر اصلی اجرای فعالیت‌های فرهنگی و مهندسی فرهنگی ابزار ارزشمندی برای تحقق اهداف فرهنگی دینی به شمار می‌روند.
عصارنیا تصریح کرد: در مرحله اول طرح مسجد ما هر خادم فرهنگی تنها می‌توانست یکی از طرح‌های فرهنگسراها را اجرا کند اما در مرحله دوم با دریافت بسته‌های فرهنگی و با توجه به توانایی خود می‌توانند چند طرح را برگزار کنند.
وی با اینکه افق طرح مسجد ما تاسیس کانون‌های موضوعی در مساجد است، ابراز امیدواری کرد: ما باید در فاز دوم طرح مسجد ما به جایی برسیم که خادمین فرهنگی خود به ارائه طرح و ایده بپردازند به طوری‌ که تا پایان طرح مسجد ما شاهد تاسیس کانون‌های موضوعی در مساجد باشیم.
مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد حساس‌سازی، راهبری آموزشی و ارزیابی را از مهم‌ترین اهداف کارگاه‌های آموزشی مربیان طرح مسجد ما دانست و افزود: فعالیت خادمین قرار نیست تنها به اجرای برنامه ختم شود بلکه باید برنامه‌های مفهومی فرهنگسراها را در پایگاه منسجم‌تری به نام مسجد به روز نگاه دارند.
مسئول دبیرخانه طرح مسجد ما نیز اظهار داشت: در مرحله دوم طرح مسجد ما از 110خدمت فرهنگی 1600طرح به مساجد ارائه می‌شود و در حال حاضر نیز مرحله دوم طرح مسجد ما آغاز به کار کرده است و مساجد منتظر ارائه طرح‌ها و برنامه‌ها هستند.
مهدی رضازاده افزود: در مرحله اول طرح مسجد ما از یک هزار و 200 طرح انتخاب شده 700 برنامه اجرا شده است که به دلیل چند اجرایی بودن برخی برنامه‌ها این عدد به یک‌هزار و 400 اجرا می‌رسد.
وی ادامه داد: در فاز دوم طرح مسجد ما، مساجد می‌توانند با توجه به توانایی‌های خود طرح‌ها را انتخاب کنند ضمن اینکه مساجدی که در 13 محور تخصصی فرهنگسراها به ارائه طرح‌های ابتکاری پیرامون 19 دی ماه و دهه فجر بپردازند از حمایت‌های ویژه‌ای برخوردار می‌شوند.
رضازاده اظهار داشت: سخنرانی‌های آموزشی به صورت ماهانه ویژه خادمین فرهنگی مساجد با حضور سخنرانان کشوری برگزار می‌شود همچنین ارسال بسته‌های فرهنگی، کارگاه‌های توجیهی، اردوهای کشوری از دیگر برنامه‌های طرح مسجد ما ویژه رابطان است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول