اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شوش:

واردات باعث رکود صنعت شکر هفت‌تپه شده است

خبرگزاری فارس: فرماندار شوش گفت: واردات باعث رکود صنعت شکر در کشت و صنعت هفت‌تپه شده است و باید به این صنعت توجه ویژه شود.

واردات باعث رکود صنعت شکر هفت‌تپه شده است
عبدالرضا سعیدی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوش اظهار داشت: واردات بی‌رویه بدون در نظر گرفتن صنایع نیشکر باعث رکود در این صنعت شده است.
وی افزود: انتظار می‌رود وزارت بازرگانی واردات شکر را به نحوی مدیریت کند که به فرصت‌های شغلی موجود در این صنعت صدمه‌ای وارد نشود.
رئیس شورای اشتغال شهرستان شوش با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته در این باره بحران‌هایی وجود داشته است، خاطر نشان کرد: مدیریت و کنترل بازار و واردات در این بخش می‌توان به نوعی حمایت از اشتغال پایدار در این صنعت باشد و مسئولان امر باید در این باره توجه ویژه کنند.
سعیدی‌نیا با اشاره به حمایت‌های دولت از این بخش در سال‌های گذشته افزود: در سال‌های گذشته در این بخش دولت حمایت‌های بسیار خوبی داشته است و شرایط در این صنعت خوب ارزیابی می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی دو شرکت بزرگ نیشکر هفت تپه و میان آب در شهرستان شوش از بزرگ‌ترین و پرتولیدترین کارخانه‌های شکر در خوزستان به شمار می‌آیند.
سعیدی‌نیا تاکید کرد: در شرایط کنونی بیش از 6 هزار نفر در این صنعت در شهرستان شوش مشغول به کار است که باید از این صنعت حمایت جدی‌تری شود.
رئیس شورای اشتغال شهرستان شوش خاطر نشان کرد: پس از هدفمند شدن یارانه‌های در سال‌های گذشته اعتبارات اختصاص داده‌شده به این بخش باعث رونق جدی در این صنعت شده است به نحوی که سطح زیر کشت این محصول در شهرستان به بیش از 8 هزار هکتار افزایش یافته است.
شهرستان شوش بیش از 150 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که بیش از 85 هزار هکتار آن‌ها آبی و بقیه به صورت دیم کشت می‌شوند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول