اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار قم؛

زنگ هفته پژوهش در مدارس قم به صدا در آمد

خبرگزاری فارس: همزمان با سراسر کشور، زنگ هفته پژوهش به صورت نمادین توسط استاندار قم در دبیرستان آزادگان منطقه نیروگاه قم نواخته شد.

زنگ هفته پژوهش در مدارس قم به صدا در آمد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، زنگ هفته پژوهش صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور استاندار قم، محسن محرری معاون توسعه و منابع نیروی انسانی، امین‌جعفری مدیرکل آموزش و پرورش استان قم و دیگر مسئولان استان قم در دبیرستان آزادگان منطقه نیروگاه قم نواخته شد.
استاندار قم در این مراسم با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش اظهار داشت: در قرآن مجید و دین مبین اسلام توجه بسیار زیادی به امر تحقیق و پژوهش شده است و این امر وظیفه مسلمانان را بسیار سنگین می‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسین موسی‌پور با بیان اینکه اگر ما بخواهیم فرهنگ تحقیق و پژوهش را در کشور نهادینه کنیم باید زیربنای آن در آموزش و پرورش قرار داده شود، تصریح کرد: جایگاه علم، دانش و پژوهش در مکتب اسلام آنقدر رفیع و بلند است که در برخی روایات به صراحت نسبت به فراگیری آن سفارش شده است.
وی با بیان اینکه نظام آموزشی فعلی ما نظامی است که از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور حاکم بوده، خاطرنشان کرد: این نظام نه تنها مجال خلاقیت را به دانش‌آموز نمی‌دهد بلکه امکان فکر و اندیشیدن را از آنها می‌گیرد.
وی افزود: اگر ما خواهان جامعه‌ای سعادتمند هستیم راهش این است که تحقیق و پژوهش را در آن نهادینه کنیم و خوشبختانه سند تحول در آموزش ‌و پرورش به تصویب رسیده و از سال آینده ما شاهد تحول بنیادین در آموزش و پرورش خواهیم بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز در این مراسم با بیان اینکه توسعه‌ای که هدفش رشد و پژوهش است از وظایف آموزش و پرورش محسوب می‌شود، تصریح کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر فعالیت‌های خوبی در راستای توسعه و نهادینه کردن فرهنگ تحقیق و پژوهش در آموزش و پرورش استان قم صورت گرفته است.
استاندار قم در حاشیه این مراسم از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی معلمین و دانش‌آموزان استان قم بازدید کرد و همچنین رایانه‌ای که با موضوع بیداری اسلامی توسط دانش‌آموزان دبیرستان آزادگان تولید شده بود را رونمایی کرد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول