اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ساخت هواپیمای بدون سرنشین در قزوین

خبرگزاری فارس: دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین موفق به ساخت هواپیمای بدون سرنشین با برد پروازی 240 کیلومتر شدند.

ساخت هواپیمای بدون سرنشین در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، تیم هوا فضای دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) موفق به ساخت هواپیمای بدون سرنشین با برد پروازی 240 کیلومتر (مداومت پروازی 3 ساعت) و 20 کیلومتر خط مستقیم شد.
این هواپیمای بدون سرنشین که تیم "سرد؛ sarad" دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) موفق به ساخت و آزمایش پروازی آن شده مجهز به سیستم ضبط و ارسال تصویر ویدئویی با پخش زنده، سیستم عکسبرداری هوایی با کیفیت فوق العاده بالا است.
این هواپیمای بدون سرنشین علاوه بر گشت‌زنی، شناسایی و تعیین مکان هدف با قابلیت پرواز در ارتفاع دو کیلومتری از سطح زمین؛ مجهز به سیستم مکان یاب و ضبط مکان (رادار) و ایستگاه زمینی حرفه‌ای (حداقل برای نخستین بار در استان قزوین) است.
جمعی از دانشجویان رشته مهندسی مکانیک ورودی 87 و 88 دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) از دو سال قبل، تیم هوا فضای "سرد؛ sarad" را تشکیل داده و مطالعه و پژوهش در این زمینه را آغاز کردند.
از مهر ماه 1389 طراحی و ساخت این هواپیما آغاز شد و در نهایت با تلاش شبانه روزی این دانشجویان و پشتیبانی اعضای هیئت علمی و حمایت ریاست دانشگاه، در آذرماه 1390 آزمایش پروازی آن با موفقیت کامل صورت پذیرفت.
همچنین شرکت هواپیمایی خدمات ویژه و پدافند هوایی استان‌های تهران و قزوین همکاری شایسته‌ای داشتند.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول