اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان تاکید کرد:

پرداخت وام بلاعوض برای ساخت و ساز در روستای تازه‌کند

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان با اشاره به ناامن بودن واحدهای مسکونی در روستای تازه کند، از پرداخت وام بلاعوض برای ساخت و ساز در این روستا خبر داد.

پرداخت وام بلاعوض برای ساخت و ساز در روستای تازه‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد شامگاه دوشنبه در جمع مردم روستای تازه کند از توابع شهرستان طارم با اشاره به وجود مشکلات عدیده برای مردم ناشی از صعب‌العبور بودن محل قرار گرفتن روستا، اظهار داشت: حفظ وضع موجود با اندکی سامان‌دهی یکی از راه‌حل‌ها در رابطه با روستای تازه کند است.
وی در جاسازی روستای تازه کند را دیگر راه حل پیشنهاد شده برای حل مشکلات دانست و افزود: نحوه تخریب واحدهای مسکونی در حال ریزش و محل اسکان خانواده‌ها تا زمان بازسازی و همچنین باقی ماندن اغلب مشکلات از جمله ریزش‌های کوه پشتی روستا مشکلات پیش رو در جا سازی روستا در محل فعلی است.
استاندار زنجان خانه‌های ناامن مردم روستای تازه کند را برای جمهوری اسلامی کسر شان برشمرد و تصریح کرد: تفاوت‌های موجود در شکل و شمایل واحدهای مسکونی بین اقشار مختلف مردم دور از عدالت است.
وی تهدیدهای امنیتی ناشی از ریزش کوه را خطری جدی برای مردم روستای تازه کند اعلام کرد و گفت: در جاسازی روستا مشکلات زیادی را برای مردم روستا در بر خواهد داشت، چرا که اگر جاده این روستا هم بهینه سازی شود با باریدن نخستین برف به دلیل کوهستانی بودن بسته خواهد شد و بار دیگر روستا غیر قابل دسترس می‌شود.
رئوفی‌نژاد تفاوت فاحش هزینه برای دولت را بین در جا سازی و جابه‌جایی از دیگر مشکلات پیش رو برشمرد و تاکید کرد: در جا سازی روستای تازه کند در حدود 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وی تخریب و نحوه قطعه‌بندی بعد از تخریب را برای بازسازی واحدهای مسکونی از دیگر مشکلات پیش رو برای در جا سازی روستای تازه کند عنوان کرد و افزود: جابه‌جایی روستا به صرفه‌ترین و در عین حال عاقلانه‌ترین راه‌ حل پیش رو برای دولت و ساکنان روستا محسوب می‌شود.
استاندار زنجان با اشاره به اعلام آمادگی اغلب ساکنان روستای تازه کند برای جابه‌جایی اضافه کرد: اگر ساکنان با جابه‌جایی روستا موافقت کنند، مبلغ پیشنهادی برای پرداخت به صورت قرض‌الحسنه به صورت بلا عوض به ساکنان فعلی روستا پرداخت می‌شود.
وی تاکید کرد: ساکنان کنونی روستا از قبل شناسایی شده و اگر با جابه‌جایی روستا به محل جدید موافقت کنند، مبلغ 10 میلیون تومان به صورت بلاعوض از طرف استانداری زنجان برای ساخت و ساز واحد مسکونی در محل جدید دریافت می‌کنند.
رئوفی‌نژاد با تاکید بر کم درآمد بودن مردم روستای تازه کند، تصریح کرد: واحدهای مسکونی جدیدی که برای مردم روستای تازه کند ساخته می‌شود، 300 متر مربع خواهد بود ضمن اینکه همه پیش‌بینی‌های لازم برای یک زندگی روستایی در نظر گرفته می‌شود.
همچنین فرماندار طارم در جمع مردم روستای تازه کند با اشاره به اقدامات عمرانی مسئولان نظام جمهوری اسلامی در شهرستان طارم اظهار داشت: گاز رسانی به شهرستان طارم را از جمله اقدامات مسئولان برای محرومیت زدایی در این شهرستان است.
وی هزینه صرف شده برای گاز رسانی به شهرستان طارم را 45 میلیارد تومان اعلام کرد.
فرماندار طارم احداث راه‌های روستایی را از دیگر اقدامات مسئولان در راستای محرومیت زدایی از شهرستان طارم برشمرد و افزود: جاده زنجان ـ طارم، طارم به خلخال، آب‌بر به شفت از جمله جاده‌های در دست احداث برای دسترسی آسان‌تر مردم به نقاط مختلف شهرستان طارم است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول