اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان:

صنعتی‌سازی افزایش عمر مفید بهبود ساختمان‌ها را بهبود می‌بخشد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: صنعتی‌سازی بحث کیفیت ساخت و سازها را در زمینه‌های مختلف از جمله پیشرفت در طراحی، اجرا، ارتقای سطح ایمنی، افزایش سرعت، افزایش عمر مفید بهبود می‌بخشد.

صنعتی‌سازی افزایش عمر مفید بهبود ساختمان‌ها را بهبود می‌بخشد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید مهدی هاشمی شامگاه دوشنبه در افتتاحیه مراسم دومین همایش ملی فناوری‌های نوین صنعت ساختمان در مشهد اظهار داشت: صنعتی‌سازی و استفاده از فناوری‌های نوین به عنوان یک ضرورت ملی و اجتماعی مطرح است که می‌تواند با توجه به شان ملت ایران در ارتباط با ارتقای سطح رفاه، ایمنی، آسایش و بهداشت بهبود ایجاد کند.
وی صنعتی‌سازی را به عنوان راهکار برون‌رفت از بحران سنتی‌سازی مطرح کرد و اظهار داشت: صنعتی‌سازی بحث کیفیت ساخت و سازها را در زمینه‌های مختلف از جمله پیشرفت در طراحی، اجرا، ارتقای سطح ایمنی، افزایش سرعت، افزایش عمر مفید بهبود می‌بخشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان ادامه داد: صنعتی‌سازی ساختمان‌ها همچنین در بحث سبک‌سازی و جلوگیری از تخریب‌های زودرس، حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی‌های محیط زیست در حد قابل توجهی مؤثر واقع می‌شود.
هاشمی بر بومی‌سازی فناوری‌های صنعت ساختمان تأکید کرد و افزود: در کنار ارتقای کیفیت باید به مبانی نظری و علمی متناسب با اقلیم کشور نیز توجه شود و تقاضاها در این مسیر ساماندهی شود.
وی به تولید مواد اولیه برای صنعت ساختمان در عرصه استفاده از فناوری‌های نوین اشاره کرد و اظهار داشت: بر این اساس نیازمند سرمایه‌گذاری و عزمی ملی برای کمک به صنعتی‌سازی هستیم تا با هدایت مردم و ایجاد جاذبه زمینه برای بهره‌برداری حداکثری فراهم شود.
وی ادامه داد: صنعتی‌سازی به معنای ارزان‌سازی نیست و نباید این اشتباه در عرصه صنعتی‌سازی به وجود آید چرا که ما به دنبال افزایش کیفیت ساختمان‌ها هستیم و نباید برای اینکه کاهشی نسبی و یا درصدی در هزینه‌های ساختمان ایجاد کنیم رضایت به کاهش کیفیت ساخت و ساز، کاهش عمر مفید و ایمنی ساختمان‌ها  و همچنین نبود اجرای دقیق قانون بدهیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان افزود: به تعبیری دیگر نباید برای کاهش حداکثر 30 درصدی هزینه‌ها، ساختمان‌ها، منابع و سرمایه‌های عظیم ملی خود را تا یک سوم کاهش دهیم.
هاشمی ضمن اشاره به برگزاری دومین همایش ملی فناوری‌های نوین صنعت ساختمان اظهار داشت: انتظاری که از برگزاری چنین همایش‌های علمی و کاربردی وجود دارد شناسایی نقاط قوت و ضعف روند صنعتی‌سازی در کشور و همچنین فرهنگ‌سازی و ترغیب عموم افراد جامعه در مشارکت و استفاده از فناوری‌های نوین صنعت ساختمان است.
وی با اعلام آمادگی و حمایت سازمان نظام مهندسی کشور از هرگونه اقدامی در جهت نیل به صنعتی‌سازی تصریح کرد: مجموعه سازمان نظام مهندسی کشور ضمن اعلام آمادگی برای همکاری و مشارکت، آمادگی خود را در رابطه با خریداری پیشنهادات، انتقادات و طرح و برنامه‌هایی که می‌توانند در ارتقا و بهبود حوزه ساخت و ساز کشور مؤثر باشند را اعلام می‌کند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول