اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بهاباد:

استقرار اداره اوقاف از نیازهای ضروری بهاباد است

خبرگزاری فارس: فرماندار بهاباد، استقرار اداره اوقاف و امور خیریه در این شهرستان تازه تاسیس را از ضروریات این شهرستان برشمرد.

استقرار اداره اوقاف از نیازهای ضروری بهاباد است
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا هدایی ظهر امروز در مراسم معرفی رئیس اداره اوقاف بهاباد با ارزشمند دانستن سنت حسنه وقف و ضرورت ترویج آن اظهار داشت: به دلیل عدم استقرار اداره اوقاف در شهرستان، وقف مورد غفلت و کم توجهی قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: باید تلاش شود علاوه بر ترویج و فرهنگ‌سازی سنت حسنه وقف، از موقوفات تصرف شده رفع تصرف شود.
هدایی اجرای هر چه سریع‌تر مصوبه دور سوم سفر هیئت دولت به استان یزد مبنی بر استقرار اداره اوقاف و امور خیریه در شهرستان بهاباد را خواستار شد و ادامه داد: اداره اوقاف باید نظارت بیشتری بر اماکن متبرکه و مساجد شهرستان داشته باشد و بر عملکرد هیئت امنا و نحوه ساخت و ساز مساجد نظارت شایسته کند.
امام جمعه بهاباد نیز در این مراسم با تبریک انتصاب حجت‌الاسلام فلاح به سمت سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های بافق و بهاباد ابراز داشت: شهرستان بهاباد موقوفات بسیاری دارد ولی متأسفانه متولی مشخصی ندارد و سنت حسنه وقف مورد غفلت قرار گرفته است.
حجت‌الاسلام ملاحسینی ضمن توضیح برخی از آثار موقوفی و اماکن متبرکه بهاباد تصریح کرد: اداره اوقاف برقراری بیمه خادمان مساجد و اماکن متبرکه را در اولویت خود قرار دهد و استقرار اداره مستقل در شهرستان را به صورت جدی پیگیری کند.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های بافق و بهاباد نیز در این جلسه بر پیگیری مشکلات و نیازهای اماکن متبرکه و موقوفات شهرستان بهاباد تأکید کرد.
حجت‌الاسلام محمدعلی فلاح گفت: فضای ساختمانی مساجد و هیئت امنای آن زیر نظر اوقاف و امور خیریه است و امور داخلی آن تحت نظارت امام جمعه و اداره تبلیغات اسلامی است.
وی همکاری ادارات، خیران و معتمدان محل را برای رفع مشکلات بقعه متبرکه پیرسیمکوئیه و ملاعبدالله بهابادی خواستار شد.
به گزارش فارس، در این مراسم حجت‌الاسلام محمدعلی فلاح به عنوان سرپرست اداره تازه تاسیس اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های بافق و بهاباد منصوب شد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول