اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بانک پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

20 نفر با اهدای اعضای پیوندی در اردبیل حیات دوباره یافتند

خبرگزاری فارس: رئیس بانک پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در سال جاری 20 نفر با اهدای اعضای پیوندی افراد مرگ مغزی در استان اردبیل حیات دوباره یافتند.

20 نفر با اهدای اعضای پیوندی در اردبیل حیات دوباره یافتند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمید خلق بعد از ظهر امروز در گردهمایی مدیران و مسئولان پیوند اعضا در مراکز بهداشت و درمان اردبیل اظهار داشت: از بدو فعالیت مرکز فراهم‌آوری اعضای پیوندی استان اردبیل 18 مورد مرگ مغزی اهدای عضو داشته‌اند که این کار با رضایت اعضای خانواده آنها انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: اعضای زنده و با اهمیت این تعداد افراد دچار مرگ مغزی شده برای پیوند به بیماران نیازمند به مراکز دانشگاهی به ویژه بیمارستان مسیح دانشوری تهران ارسال شده‌اند.
رئیس بانک پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به اقدام اخیر اهدای عضو توسط خانم مهرانی اشاره کرد و افزود: با اهدای اعضای این بانوی دچار مرگ مغزی شده چند نفر حیات دوباره پیدا کردند.
خلق بیان داشت: در هفته گذشته خانواده‌ای در حوالی مشگین‌شهر دچار حادثه تصادف شدند که در این حادثه سرپرست خانواده به شدت مصدوم و همسر وی دچار مرگ مغزی شد.
وی خاطرنشان کرد: با اطلاع موضوع به خانواده مهرانی تصمیم گرفته شد اعضای این بانوی 43 ساله به بیماران نیازمند اهدا شود.
این مسئول تصریح کرد: این پنجمین مورد مرگ مغزی در سال جاری است که با رضایت کامل اعضای خانواده عضو موثر بیمار به افراد نیازمند اهدا می‌شود که با یک عمل خداپسندانه این کار صورت گرفته و به چند نفر حیات دوباره بخشیده می‌شود.
خلق از این حرکت به عنوان اقدام شرافتمندانه در جامعه یاد کرد و ادامه داد: ما از افراد جامعه انتظار داریم با عضویت در این بانک و دریافت کارت اهدای عضو در این ارتباط به دانشگاه علوم پزشکی اردبیل این امکان را بدهند تا در صورت دچار شدن به مرگ مغزی اعضای آنها به بیماران نیازمند اهدا شود.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول