اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جزئیات حفاری گاز در دریای خزر از زبان رئیس جمهور؛

وزارت نفت به سرعت در محل حفاری امیرکبیر استقرار یابد

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور کشورمان با ابراز خرسندی از پایان یافتن کار استقرار تجهیزات حفاری گاز در دریای خزر گفت: وزارت نفت باید زودتر در محل حفاری امیرکبیر مستقر شود.

وزارت نفت به سرعت در محل حفاری امیرکبیر استقرار یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری محمود احمدی‌نژاد صبح امروز در مراسم بهره‌برداری 18 هزار و 450 واحد مسکن مهر استان مازندران با اعلام جزئیاتی از چگونگی حفاری گاز در دریای خزر بیان داشت: این موفقیت در حالی صورت گرفت که ابعاد این اتفاق هنوز به طور کامل تشریح نشده است.
وی با اعلام اینکه 50 سال است که در دریای خزر کشف نفت، گاز و حفاری‌ها مطرح است خاطرنشان کرد: تا مرحله اجرا باید همه مسئولان دست به کار شوند.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه سکوی حفاری در مازندران از دو سال قبل به نقطه مأموریت حرکت کرده بود ابراز داشت: آرزوی تاریخی مردم منطقه در این پروژه عملی شده است.
احمدی‌نژاد وزن تجهیزات سکوی حفاری را 14 هزار تن اعلام کرد و بیان داشت: یکی از پیچیده‌ترین فناوری دنیا در این سکو مستقر شده است.
وی نصب نفت حفاری در دریای مازندران را طاقت‌فرسا و در عین حال قابل امکان دانست و گفت: هشت حوزه برای حفاری در دریای خزر پیش‌بینی شده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه میزان گاز پیش‌بینی شده 50 هزار میلیارد فوت مکعب است خاطرنشان کرد: این سکو قادر است 10 سال مصرف گاز ایران را و حتی بیشتر از 10 سال را تأمین کند.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه هفت حوزه بعدی باید برای حفاری آماده شود نقش سکوی حفاری امیرکبیر را در اقتصاد ملی و مناسبات دریای خزر مثبت ارزیابی کرد.
احمدی‌نژاد کشورمان با تأکید بر اینکه از فردا تمام معادلات عوض می‌شود خاطرنشان کرد: وجه و جایگاه سیاسی ایران در دریای خزر و محورهای متصل به اروپا ارتقا می‌یابد.
وی با تأکید بر اینکه چهره صنعتی و تولیدی شمال کشور با این سکو متحول می‌شود از این سکو به عنوان آغاز یک تحول بزرگ در اقتصاد استان‌های شمالی به ویژه مازندران یاد کرد.
این مقام مسئول به وزارت نفت مأموریت داد تا هر چه سریع‌تر در محل حفاری امیرکبیر خزر مستقر شود.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش از استان مازندران با عنوان استان علوی و حسینی یاد کرد و بیان داشت: مردم این استان در صیانت از اندیشه ناب اسلامی و گسترش فرهنگ ناب امامت و ولایت الگو بودند.
وی با ابراز خرسندی از افتتاح پروژه‌های مسکن مهر در کشور و مازندران افزود: اولین نیازمندی‌های انسان‌ها که مسکن است باید در اولین فرصت تأمین شود.
احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه دولت، نظام و ملت باید برای رفع نیازهای اساسی مردم بسیج شوند یکی از نیازهای اساسی کشور را مسکن برشمرد.
این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد: در آینده‌ای نزدیک نباید کسی نیازمند به مسکن باشد.
رئیس جمهور با اشاره به ساخت و در دست اجرا بودن 62 هزار و 500 واحد مسکن مهر در مازندران متذکر شد: مسکن مهر در دیگر مناطق کشور باید با برنامه‌ریزی و مطالعات عمیق‌تر ادامه پیدا کند.
احمدی‌نژاد اضافه کرد: نباید اجازه دهیم که پروژه مسکن سازی به بازی های سوداگری و معاملات سوری و همچنین اهرم فشار و غصه بر مردم تبدیل شود.
به گزارش فارس رئیس جمهور قرار است تا دقایقی دیگر در مراسم دومین سالگرد مرحوم علی کردان در مصلی مرکز استان مازندران شرکت کند.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول