اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد خراسان شمالی مطرح کرد:

بررسی 2700 پرونده مشاغل خانگی مددجویان خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: از دو هزار و 700 پرونده ارجاعی برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی هزار و 764 پرونده به بانک‌های عامل معرفی شدند.

بررسی 2700 پرونده مشاغل خانگی مددجویان خراسان شمالی
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی، علیرضا مرادی اظهار داشت: از هزار و 764 مورد طرح مشاغل خانگی معرفی شده به بانک‌های عامل استان فقط 11 مورد آن  با دریافت اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال اجرا شده است.  
وی با بیان اینکه از 11 مورد طرح اشتغال 2 مورد به عنوان طرح پشتیبان مشاغل خانگی بوده و 9 مورد آن نیز به صورت مستقل اجرا شده است، افزود: در مجموع 48 نفر از طریق این طرح‌ها صاحب شغل خانگی شده‌اند.
مرادی با اشاره به تحت پوشش بودن 7 هزار زن سرپرست خانوار در خراسان شمالی، استقبال از مشاغل خانگی را خوب توصیف کرد و گفت: اعتباری بالغ بر 8 میلیارد و 400 میلیون تومان برای اجرای طرح‌های مشاغل خانگی در استان اختصاص یافته است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی در خصوص اجرای طرح‌های اشتغال این نهاد از ابتدای سال جاری تاکنون اظهار داشت: سه هزار و 827  طرح اشتغال در سطح استان اجرا شده است که 91 درصد از تعهد اشتغال 8 ماهه نخست امسال با اجرای طرح‌های مذکور محقق شده است.
وی با بیان اینکه افراد باید طرح مورد تقاضای خود را اعلام کنند تا برای آن مجوز صادر شود افزود: بیش از 200 رشته در زیر مجموعه مشاغل خانگی عنوان شده است تا متقاضیان به راحتی رشته مورد علاقه خود را از بین آنان انتخاب کنند.
مرادی با اشاره به اینکه سقف تسهیلات با توجه به اجرای طرح‌ها متغیر است خاطرنشان کرد: این نوع تسهیلات تا مبلغ 50 میلیون ریال پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه 20 درصد آورده از کل مبلغ پرداختی برای اجرای طرح‌های مشاغل خانگی باید از سوی مجری طرح داده شود، اظهار داشت: اعطای وام‌های مذکور کاملاً قرض‌الحسنه و با باز پرداخت 36 ماهه است.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول