اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روزی 8 متر حفاری؛

میزان حفاری مکانیزه تونل طبرسی مشهد افزایش یافت

خبرگزاری فارس: میزان حفاری دستگاه اول TBMدر منطقه طبرسی مشهد به 8 متر در روز رسید.

میزان حفاری مکانیزه تونل طبرسی مشهد افزایش یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مسیر خط دو قطار شهری مشهد از خیابان‌های راه‌آهن، میدان‌شهدا و تقی‌آباد به عنوان نقاط شریانی شهر مشهد عبور و در نهایت در بولوار شهید فکوری خاتمه می‌یابد.
این خط از انتهای طبرسی شمالی پایین دست روستای کشف شروع می‌شود و به بسیاری از کانون‌های جمعیتی آن منطقه سرویس‌دهی مستقیم داردکه بعضی از مراکز جمعیتی مجاور آن را طبقات محروم تشکیل می‌دهند و می‌توانند با طی کمترین فاصله به یکی از ایستگاه‌های خط دو دسترسی داشته باشند.
شرکت قطار شهری شهرداری مشهد در راستای جلوگیری از کنده‌کاری در سطح خیابان برای حفر تونل در ساخت خط دو از دستگاه‌های حفار مکانیزه TBMاستفاده کرده که دستگاه اول از خیابان طبرسی شمالی حفاری خود را آغاز شده و دستگاه دوم نیز در بولوار شهید فکوری آغاز بکار می‌کند.
سرپرست شرکت قطار شهری مشهد، با اشاره به این موضوع که طول دستگاه‌های حفار 110متر است، افزود: دستگاه اول حفار مکانیزه خط دو قطار شهری مشهد تاکنون 300متر حفاری کرده و به ایستگاه اول خط دو که ایستگاه کشف‌رود است رسیده و پس از آماده‌سازی سازه‌های ایستگاه از این محل عبور کرده و به حفاری ادامه می‌دهد.
مسعود بیژنی با بیان اینکه این دستگاه پس از حفاری تونل قالب‌های بتنی تونل(سگمنت) را نیز در محل نصب می‌کند، ادامه داد: میزان حفاری دستگاه اول TBM پس از نصب نوارهای نقاله برای حمل نخاله از هشت متر در روز به 14متر در روز افزایش می‌یابد.
وی تصریح کرد: دستگاه حفار دوم از ابتدای بلوار شهید فکوری در مرحله مونتاژ است و طی دو ماه آینده عملیات حفر تونل از این منطقه آغاز می‌شود.
بیژنی با اشاره به این موضوع که دستگاه اول حفار از 14تیرماه سال جاری عملیات حفاری را آغاز کرده است، اظهار داشت:دستگاه‌های حفار مکانیزه TBMخط دو قطار شهری مشهد از سمت شمال و جنوب حفاری می‌کند و در میدان راه‌آهن به یکدیگر می‌رسند.
وی توجه به اینکه که خط دو قطار شهری مشهد 14کیلومتر طول دارد، ادامه داد: این خط از ابتدای بولوار طبرسی آغاز با عبور از خیابان‌های طبرسی، بولوار مجلسی، راه‌آهن، شهید هاشمی‌نژاد، میدان شهدا، دانشگاه و کوهسنگی به ابتدای بولوار شهید فکوری امتداد می‌یابد.
بیژنی تاکید کرد: خط دو قطار شهری مشهد دارای 13 ایستگاه است که مهمترین ایستگاه آن راه‌آهن برای تبادل سفر درون شهری و برون شهری، میدان شهدا به عنوان هسته مرکزی شهر و ایستگاه تبادل مسافر خطوط دو و سه و چهار و میدان شریعتی به عنوان ایستگاه تبادل مسافر خطوط یک و دو و ایستگاه کوهسنگی به لحاظ وجود منطقه تاریخی و تفریحی کوهسنگی است.
وی تاکید کرد: عملیات اجرایی کلیه ایستگاه‌های خط دو آغاز شده و هم‌اکنون محدودیت‌های ترافیکی در این مناطق لحاظ شده است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول