اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی:

5 هزار مهاجر افغان در مهمان‌شهر تربت‌جام سکونت دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی گفت: هم اکنون 5200 مهاجر افغان در کمپ ویژه مهاجران (مهمان‌شهر تربت جام) زندگی می‌کنند.

5 هزار مهاجر افغان در مهمان‌شهر تربت‌جام سکونت دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد عجمی عصر امروز در نشستی با خبرنگاران رسانه‌های جمعی افغانستان که به مشهد سفر کرده‌اند، اظهار داشت: 98 درصد جمعیت مهاجران افغان در این استان در جامعه شهری ما هستند و این به منزله برخورداری آنان از تمام خدمات و امکانات شهری است. 
مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی با بیان اینکه در مقاطع مختلف به دلیل شرایط خاص در افغانستان آمارهای متفاوتی از حضور مهاجران افغان در این استان داشته ایم، بیان داشت: اما همیشه این تعداد بیش از 150 هزار مهاجر رسمی و دارای مدارک معتبر بوده است.
عجمی ادامه داد: 60 هزار نفر از فرزندان این مهاجران اینک در مراکز آموزشی ما از مقطع ابتدایی تا پیش دانشگاهی در حال تحصیل هستند.
مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی افزود: مهاجران علاوه بر تحصیل در مراکز آموزشی، بسیاری از مهاجران در رشته‌های فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی آموزش‌های تخصصی را دریافت کرده و تعداد قابل توجهی از آنان امروز در افغانستان در حال ارائه این خدمات تخصصی هستند. 
وی تاکید کرد: بخشی دیگر نیز در حال دریافت آموزش‌هایی از این نوع هستند و تلاش می‌شود شرایطی برای آنان فراهم شود که به کشور خود بازگردند.
عجمی اظهار داشت: خدماتی که در 30 سال گذشته به مهاجران افغان دارای کارت آمایش ارائه شده، بی‌نظیر بوده و مهاجرانی که در مهمان‌شهر تربت‌جام ساکن هستند نیز از تمام امکانات آموزشی، بهداشتی و خدماتی برخوردار هستند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول