اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جامعه واحدهای پذیرایی و مجتمع‌های گردشگری قم:

بسته‌های حمایتی از مجتمع‌های رفاهی تخصیص نیافته است

خبرگزاری فارس: رئیس جامعه واحدهای پذیرایی و مجتمع‌های گردشگری قم گفت: بعد از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، بسته‌های حمایتی وعده داده شده از سوی دولت به واحدهای پذیرایی و مجتمع‌های گردشگری به طور کامل تخصیص نیافته است.

بسته‌های حمایتی از مجتمع‌های رفاهی تخصیص نیافته است
حسن حاجی‌پور قمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه مجموعه‌های فراوانی زیر نظر جامعه واحدهای پذیرایی و مجتمع‌های گردشگری قم فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: تعداد 120 واحد مختلف که شامل رستوران‌ها ،‌ سفره‌خانه‌های سنتی،‌ مجتمع‌های رفاهی گردشگری بین‌راهی و داخل شهری، ساندویچی‌ها و... می‌شود در استان قم فعالیت دارند.
وی افزود: از تمام مجموعه‌هایی که زیر نظر جامعه واحدهای پذیرایی و مجتمع‌های گردشگری فعالیت می‌کنند، تعداد 12 واحد مجتمع رفاهی گردشگری بین راهی و درون شهری به صورت 24 ساعته با درجات مختلف ممتاز، درجه یک و درجه دو به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.
رئیس جامعه واحدهای پذیرایی و مجتمع‌های گردشگری قم بیان کرد: استان قم به دلیل جاذبه‌های مذهبی و معنوی از جمله استان‌های گردشی محور محسوب می‌شود که در این راستا 10 مجتمع فرهنگی رفاهی در حال احداث است که بین 20 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی دلیل تعویق اجرای برخی پروژه‌های مجتمع‌های توریستی تفریحی، رفاهی وگردشگری را وصول نشدن به موقع برخی تسهیلات بانکی عنوان کرد و گفت: اجرایی شدن برخی از این پروژه‌ها به دلیل وصول نشدن تسهیلات بانکی تا دو سال متوقف شد که پس از وصول مطالبات به سرعت به تکمیل پروژه‌ها اهتمام می‌شود.
حاجی‌پور قمی با بیان اینکه نرخ مجتمع‌های رفاهی وگردشگری بر اساس نوع خدمات‌رسانی و تسهیلات بانکی تعیین شده است، تصریح کرد: آلاچیق، ‌فضای سبز، رستوران، کافی‌شاپ،‌ دستگاه‌های استراحتی ، سرو غذاهای متنوع، سرویس بهداشتی،‌ نمازخانه و ... از جمله خدمات این مجتمع‌ها محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه تعداد مسافرانی که در روزهای تعطیل به مجتمع‌های توریستی رفاهی مراجعه می‌کنند افزایش می‌یابد، افزود: در این رابطه می‌توان مدت حضور مسافرین را در مجتمع‌های رفاهی بین 20 دقیقه تا دو ساعت تخمین زد.
رئیس جامعه واحدهای پذیرایی و مجتمع‌های گردشگری قم اضافه کرد: در استان قم، دو مجتمع رفاهی گردشگری مارال ستاره و مهتاب از جمله مجتمع‌هایی هستند که درجه ممتاز را به خود اختصاص داده‌اند.
وی به مشکلات مجتمع‌های رفاهی گردشگری اشاره و ابراز کرد: بعد از هدفمندی یارانه‌ها و تخصیص نیافتن کامل بسته‌های حمایتی وعده داده شده، تغییر نرخ در تهیه مواد اولیه،‌ تغییر قیمت سوخت سرمایشی گرمایشی، افزایش نیافتن قیمت‌ها به صورت متعادل در این مجتمع‌ها موجب برخی نارضایتی‌ها و چالش‌هایی در این زمینه شده است.
حاجی‌پور قمی تاکیدکرد: برای برطرف کردن مشکلات راهی به جز افزایش قیمت‌ها نیست که به دلیل عدم استقبال از سوی مشتری‌ها و صاحبان این مجتمع‌ها نمی‌تواند تاثیر چندانی داشته باشد.
وی ابراز داشت: نظر تمام صاحبان مجتمع‌های رفاهی مبنی بر این است که بسته‌های حمایتی وعده داده شده از سوی دولت به این مجتمع‌های رفاهی اختصاص یابد تا مشکلات در این زمینه برطرف شود .
رئیس جامعه واحدهای پذیرایی و مجتمع‌های گردشگری قم گفت: مجتمع‌های رفاهی گردشگری با جذب نیروی انسانی گامی موثر در کاهش بیکاری استان دارند که در این رابطه می‌توان به مجتمع مارال ستاره اشاره کرد که در زمینه اشتغالزایی به عنوان نمونه معرفی شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول