اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجلس خبرگان رهبری:

شهید دستغیب ذوب در ولایت امام (ره) بود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: شهید دستغیب ذوب در ولایت امام راحل بود و از قبل از پیروزی انقلاب و سال‌ها قبل امام را شناخته و باور کرده بود.

شهید دستغیب ذوب در ولایت امام (ره) بود
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله علی‌اصغر دستغیب صبح امروز در کنگره بزرگداشت شهید آیت‌الله دستغیب که با موضوع ولایت مطلقه فقیه از دیدگاه شهید دستغیب، از طرف سپاه فجر استان فارس برگزار شد، این شهید را از اولیای خدا و عباد صالحین برشمرد و اظهار داشت: شهید دستغیب ذخیره‌ای برای حرکت الهی یعنی انقلاب اسلامی، تداوم و حفظ نظام منبعث از آن بود.
وی با بیان اینکه شهید دستغیب عمر خود را در سلوک الی‌الله گذراند و به مقامات عالیه معنوی رسید افزود: سخن و کلام این شهید بزرگوار دلنشین و مواعظش نیز موثر بود.
نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان این جمله معروف شهید دستغیب مبنی بر «من‌اطاع‌الخمینی فقد اطاع‌الله» به حادثه کربلا اشاره و اضافه کرد: کوفیان همان‌گونه که با مسلم‌بن عقیل رفتار کردند با امام حسین (ع) نیز عمل کردند و این یک حقیقت است که نباید به سادگی و آسانی از آن گذشت.
دستغیب ادامه داد: کسانی که با عنوان منتظران ظهور در انتظار منجی عالم بشریت هستند این نکته را باید در وجود خود جستجو کنند که در گفتار، رفتار و ارتباطشان با نایب آن حضرت چه وضعیتی دارند.
وی با بیان اینکه اگر انسان در قید طاعت خدا نبود یعنی در قید طاعت شیطان و نفس اماره است ابراز داشت: انسان بر سر این دوراهی برای حفظ کرامت انسانی و رسیدن به مقامات عالیه با این سرمایه وجودی باید اطاعت از خدا را انتخاب کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اطاعت خدا، عزت، سرفرازی و حریت را به دنبال دارد خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی حتی یک لحظه نیز فاقد ولی نمی‌ماند هرچند که این منصب غصب شده باشد اما این منصب سرجای خود است.
دستغیب وظیفه جامعه را در صورت اقتضای شرایط، قیام برای خارج کردن منصب ولایت و امامت از چنگ حکام جور در هر عصری عنوان و تصریح کرد: در عصر ما به برکت قیام و حرکت امام حسین (ع) و به ثمر نشستن خون شهدای کربلا زمینه‌ای در مردم با ندای رهبر کبیر انقلاب ایجاد و شرایط فراهم شد.
وی با اشاره به اتفاقات زمان رحلت امام و نظرات برخی افراد افزود: دست خدا و عنایت حضرت ولی عصر بود که پرچم این انقلاب و ولایت امر در نظام جمهوری اسلامی به آیت‌الله خامنه‌ای نسخه به طور کامل منطبق با بنیانگذار، این نظام داد.
نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث سال 88 گفت: تمام بافت‌های جاهلانه و ناشیانه فتنه‌گران با یک عاشورای اباعبدالله‌الحسین (ع) بر باد رفت.
در این مراسم غلامحسین غیب پرور فرمانده سپاه فجر استان فارس با اشاره به خصوصیات شهید دستغیب اظهار داشت: این شهید بزرگوار عاشق امام به معنای تام کلمه بود و سیدالشهدای استان فارس است.
وی با بیان اینکه دشمن بسیار ددمنشانه آیت‌الله دستغیب را به شهادت رساند، افزود: شهید دستغیب ذوب در ولایت امام بود و از قبل از پیروزی انقلاب و سال‌ها قبل امام را شناخته و باور کرده بود و امام راحل نیز به شهید دستغیب علاقه داشت.
فرمانده سپاه فجر استان فارس، شهید دستغیب را نماد ولایت‌مداری و اوج ولایت‌پذیری دانست و تصریح کرد: با وجود گذشت سال‌ها از شهادت آیت‌الله سید عبدالحسین دستغیب، اما یاد، خاطره، درس‌ها و سیره عملی ایشان بهترین نسخه عملی برای همگی ما است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول