اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 24 ساعت گذشته؛

حوادث رانندگی در آذربایجان‌شرقی 22 کشته و زخمی برجای گذاشت

خبرگزاری فارس: حوادث رانندگی در 24 ساعت گذشته در استان آذربایجان‌شرقی سه کشته و مجروح برجای گذاشت.

حوادث رانندگی در آذربایجان‌شرقی 22 کشته و زخمی برجای گذاشت
حبیب حسینقلی‌زاده مسئول روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز در رابطه با حوادث رانندگی 24 ساعت گذشته استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: در جاده میانه ـ زنجان خودروی سواری پراید با گاردریل کنار جاده برخورد کرده که موجب مصدوم شدن سه نفر از سرنشینان این خودرو شد که توسط آمبولانس‌های مرکز فوریت‌های پزشکی هلال‌احمر به بیمارستان امام حسین( ع) هشترود انتقال یافتند.
 
4 مصدوم در واژگونی خودروی سواری روا
وی افزود: همچنین دیروز در اثر واژگونی یک دستگاه خودرو پژو روآ در کیلومتر 40 جاده اهر ـ هوراند، چهار نفر مصدوم و توسط آمبولانس‌های مرکز فوریت‌های پزشکی اهر و سامبران به بیمارستان باقر العلوم شهرستان اهر منتقل شدند. 
 
5 کشته و زخمی بر اثر برخورد پراید با پیکان
حسینقلی‌زاده گفت: در کیلومتر 15 جاده تبریز ـ ارومیه در منطقه " روستای گمچی" نیز برخورد یک دستگاه خودرو پراید با یک دستگاه خودرو پیکان، دو کشته که یک زن و یک کودک هفت ماهه بودند و سه مصدوم برجای گذاشت که مصدومان این حادثه توسط مرکز فوریت‌های پزشکی "ایلخچی"، "جزیره اسلامی" و هلال‌احمر به بیمارستان امام رضا (ع) تبریز منتقل شدند. 
  
3 مصدوم بر اثر برخورد پیکان با نیسان در اهر
وی ادامه داد: برخورد یک دستگاه خودرو پیکان با یک دستگاه خودرو نیسان در کیلومتر پنج جاده اهر ـ کلیبر، سه نفر مصدوم شدند که مصدومان این حادثه توسط آمبولانس‌های مرکز فوریت‌های پزشکی منطقه به بیمارستان باقرالعلوم(ع) اهر انتقال یافتند.
 
برخورد پژو با روآ 2 کشته و زخمی برجای گذاشت
حسینقلی‌زاده اضافه کرد: عصر دیروز برخورد یک دستگاه پژو با یک دستگاه روآ، در کیلومتر یک جاده خواجه ـ تبریز، یک کشته و یک مصدوم برجای گذاشت که مصدومان توسط آمبولانس‌های مراکز "خواجه" و "سرند" به بیمارستان امام رضا (ع) انتقال یافتند. 
  
واژگونی تریلر در ملکان 2 مصدوم برجای گذاشت
مسئول روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: یک دستگاه تریلر در خروجی جاده ملکان ـ بناب در میدان ولایت واژگون شد که بر اثر آن دو نفر مصدوم شدند که یک نفر سرپایی درمان و دیگری به بیمارستان فارابی ملکان انتقال یافت.
 
واژگونی سمند 3 مصدوم بر جای گذاشت
حسینقلی‌زاده همچنین اظهار کرد: یک دستگاه خودرو سواری سمند در پنج کیلومتری جاده "خمارلو" به سمت سه راهی "اسکانلو" واژگون شد که سه نفر در این حادثه مصدوم شدند که توسط مراکز فوریت‌های پزشکی "خمارلو" و "لاریجان" به بیمارستان کلیبر منتقل شدند. 
مسئول روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی در ادامه این گفت‌وگو همچنین گفت: ممکن است فردی در اثر بریدگی و ضربه تصادف دچار خونریزی شود٫ اصلی‌ترین کار برای جلوگیری از خونریزی فشار دادن موضع خونریزی است.
وی افزود: فشار دادن محل خونریزی با یک گاز استریل معمولا جلوی خونریزی را می‌گیرد و یا حداقل تا زمان رسیدن امداد مانع خونریزی شدید می‌شود.
حسینقلی‌زاده اضافه کرد: در صورت نبودن گاز استریل محل خونریزی را حداقل با پارچه‌ای تمیز محکم فشار داد و اگر خونریزی ادامه داشت، به میزان 10 سانتی‌متر بالاتر از محل را با یک باند یا پارچه نوار مانند به نحوی ببندند که خونریزی تا حدودی بند شود.
وی تاکید کرد: نباید این نوار به حدی محکم شود که از رسیدن خون به بافت‌های پایین‌تر به کلی جلوگیری کند چون این امر اندام‌های پایین را دچار آسیب می کند.
حسینقلی‌زاده  همچنین گفت:‌ اگر مردم اطلاعی از نحوه کمک‌های اولیه ندارید مطمئن باشید بهترین خدمت و کمک به مصدوم این است که اجازه ندهید افراد نا‌آگاه به وی دست بزنند و منتظر آمبولانس و افراد متخصص ماندن بهترین کمک برای مصدوم است.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول