اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

معضل موادمخدر باید با اقدامات گسترده ریشه‌کن شود

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی گفت: ریشه‌کن کردن مواد مخدر که امروز به عنوان یکی از مهم‌ترین تهدیدات، بیشترین آمار زندانیان در سطح کشور و استان را به خود اختصاص داده است نیازمند عزم ملی و اقدامات گسترده و فراگیر و بسیج کلیه امکانات و ظرفیت‌های استان است.

معضل موادمخدر باید با اقدامات گسترده ریشه‌کن شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید جمعه‌شب در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: پیشگیری و انجام اقدامات مرتبط در این زمینه بسیار مهم است.
وی تصریح کرد: در کاهش اثرات مخرب مواد در جامعه، انجام کارهای پیشگیرانه بسیار مهم است که باید به جد مورد توجه قرار گیرد.
استاندار خراسان جنوبی نقش صدا و سیما، رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی را بسیار مهم دانست و افزود: باید با انجام کارهای فرهنگی نسبت به آگاه‌سازی عمومی به شکلی مطلوب اقدام شود تا خانواده‌ها نیز ضمن آگاهی با انواع و اقسام مواد مخدر صنعتی از اثرات مخرب آن بر زندگی فردی و اجتماعی مطلع شوند تا بتوان در آینده نسبت به کاهش این امر در جامعه امیدوار بود.
رشید آموزش را یکی دیگر از موارد بسیار مهم در این زمینه دانست و خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی و کارخانجات باید نسبت به آموزش کلیه کارکنان و کارگران تحت امر خود با هماهنگی دستگاه های آموزشی اقدام لازم را به انجام برسانند تا آنها نیز آموزش‌های لازم را فرا بگیرند.
وی گفت: طرح‌هایی که منطبق بر اقلیم و فرهنگ استان بوده و دارای خروجی مناسبی در زمینه کاهش میزان مصرف موادمخدر در استان باشد را مورد حمایت‌های لازم قرار می‌دهیم.
مقام عالی دولت در استان با اشاره به وسعت زیاد و جمعیت 750 هزار نفری استان گفت: پراکندگی جمعیت در خراسان جنوبی یکی از مشکلاتی است که در استان وجود دارد.
رشید ادامه داد: تعداد معتادان استان نسبت به جمعیت استان فرهنگی و فرهیخته خراسان جنوبی که همواره به عنوان یک استان فرهنگی در کشور مطرح است شایسته خراسان جنوبی نیست.
وی مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ را از سیاست‌های مهم نظام و دولت دانست و افزود: ایران اسلامی با وجود همکاری‌های کم منطقه‌ای و بین‌المللی براساس باورها و اعتقادات دینی و انسان دوستی که دارد مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ را سرلوحه کارهای خود قرارداده است و با وجود هزینه‌های مالی و جانی فراوانی که تاکنون متحمل شده است یک لحظه از این اعتقاد و باور کوتاه نیامده و به شکر خدا به توفیقات فراوانی در این زمینه دست یافته است.
استاندار خراسان جنوبی سن کم اعتیاد در کشور را یکی دیگر از آسیب‌های پیش رو دانست و افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما در حال حاضر نسل جدیدی است که در مقاطع مختلف تحصیلی در حال تحصیل هستند چراکه در حال حاضر سن اعتیاد کاهش پیدا کرده و هر روز قبح وجود مواد مخدر در محافل دانش‌آموزی و دانشجویی کاسته می‌شود.
رشید تغییر شکل مواد مخدر از سنتی به صنعتی را از دیگر موضوعات و آسیب‌های مهم خواند و گفت: باید با بکارگیری تمامی ظرفیت‌های موجود در استان نسبت به کاهش آمار اعتیاد و مصرف مواد مخدر در مراکز آموزشی و دانشگاهی اقدامات جدی را به انجام رساند.
وی ادامه داد: دشمن که از هر وسیله‌ای برای نیل به اهداف شوم خود استفاده می‌کند بنا دارد با شیوع مصرف مواد مخدر هویت اجتماعی و ملی جوامع انسانی به ویژه ایران را خدشه‌دار کند و با تبلیغات کذایی جوانان ما را که مظهر استقامت و استواری در دنیا محسوب می‌شوند را با مشکلات و چالش‌های جدی مواجه کند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول