اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صنایع دستی استان سمنان:

319 هنرمند صنایع دستی در سمنان بیمه شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 319 هنرمند صنایع دستی در استان سمنان بیمه شده‏اند.

319 هنرمند صنایع دستی در سمنان بیمه شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حمید یزدانی پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری آزمون عملی گلیم‏بافی در استان سمنان اظهار داشت: 523 هنرمند نیز مراحل آزمون مهارت فنی و حرفه‏ای را طی می‏کنند.
وی ادامه داد: این افراد پس از موفقیت در این آزمون، به سازمان تامین اجتماعی برای قرار گرفتن زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی معرفی می‏شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان افزود: بیش از 5 هزار هنرمند صنایع‌دستی در استان سمنان فعالیت دارند.
وی با اشاره به برگزاری آزمون عملی گلیم‏بافی در این اداره کل گفت: این آزمون با هدف صدور کارت مهارت برای هنرمندان صنایع دستی توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‏ای در سالن اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان برگزار شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به اینکه ساختمان جدید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان دارای فضای مناسبی برای برگزاری آزمون، همایش، نمایشگاه و ... است، افزود: سالن این اداره کل در راستای تعامل بین دستگاهی برای برگزاری این آزمون مورد بهره‏برداری قرار گرفت.
وی با اشاره به شرکت 26 هنرآموز صنایع دستی در این آزمون ادامه داد: دو آزمون‏گر و یک ناظر اداره کل فنی و حرفه‏ای و دو کارشناس صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان بر برگزاری این آزمون نظارت داشتند.
یزدانی با بیان اینکه کارت مهارت یکی از مدارک موردنیاز برای بیمه هنرمندان صنایع دستی است، گفت: یکی از برنامه‏های در اولویت این اداره کل بیمه کردن هنرمندان صنایع دستی است.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول