اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته پژوهش؛

زنگ پژوهش در مدارس استان قم نواخته می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش ناحیه دو قم گفت: زنگ پژوهش همزمان با سراسر کشور در مدارس استان قم نواخته می‌شود.

زنگ پژوهش در مدارس استان قم نواخته می‌شود
حمید‌رضا موسوی خورشیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برنامه‌های هفته پژوهش در ناحیه دو آموزش و پرورش استان قم، اظهار کرد: زنگ پژوهش در 22 آذر ماه ساعت 9 صبح در یکی از مدارس ناحیه دو آموزش و پرورش به صورت نمادین توسط استاندار قم نواخته خواهد شد.
وی افزود: همچنین نمایشگاهی از آثار همکاران و دانش‌آموزان که در مسابقات مختلف اقدام پژوهی شرکت کرده و در سطح استانی و کشوری رتبه به دست آورده‌اند به همراه پایان‌نامه‌های ارشد و دکترای فرهنگیان و تالیفات آنها، به نمایش در خواهد آمد.
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش ناحیه دو قم ادامه داد: این نمایش به منظور فرهنگ‌سازی و شناسایی ظرفیت‌ها و دیده شدن فعالیت‌های همکاران در زمینه‌های پژوهشی برگزار می‌شود.
وی گفت: همچنین مسابقات مقاله‌نویسی و کتابخوانی برای دانش‌آموزان و فرهنگیان با هدف توسعه فرهنگ پژوهش در این هفته توسط ناحیه دو آموزش و پرورش برگزار می‌شود.
موسوی خورشیدی اظهار کرد: در برنامه‌ریزی‌ برای فعالیت‌های این هفته تلاش کرده‌ایم تا روح پژوهشگری را با تشویق معلمان و دانش‌آموزان فعال در این عرصه به مدارس تزریق کنیم.
وی افزود: در راستای شعار هفته پژوهش امسال نیز همایش‌هایی با حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان توسط آموزش و پرورش ناحیه دو برگزار می‌شود.
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش ناحیه دو قم تاکید کرد: فرهنگ‌سازی برای پژوهش بسیار اهمیت دارد، اینکه کاری کنیم که تحقیق و پژوهش به کپی کردن از کتاب یا اینترنت محدود نشود بسیار مهم است.
وی عنوان کرد: اگر قرار است در سال 1404 دانش‌آموزانی در تراز جمهوری اسلامی داشته باشیم همانطور که در سند تحول آموزش و پرورش این نکته بیان شده است، باید در تربیت دانش‌آموزان پژوهش محور بکوشیم.
وی افزود: دانش‌آموزان در آن زمان باید به فناوری روز آشنا باشند و معلم به جای دیکته کردن مطالب راهنمای دانش‌آموز باشد تا او به وسیله پژوهش مطالب را بیاموزد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول