اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قبل از اجرای طرح تحول اجتماعی؛

آسیب‌های اجتماعی جامعه شناسایی شوند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس گفت: قبل از اجرای طرح تحول اجتماعی باید آسیب‌های اجتماعی جامعه شناسایی شوند.

آسیب‌های اجتماعی جامعه شناسایی شوند
موید حسینی‌صدر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: طرح تحول اجتماعی یک فرایند همه جانبه است که محدود به بخش خاصی از زندگی ما نیست به طوری که تمام بخش‌های زندگی ما را در بر می‌گیرد که بر این اساس لازم است تا توجه جدی به این طرح شود.
وی با بیان اینکه طرح تحول اجتماعی به ما کمک می‌کند تا در مسیر زندگی با انگیزه بالاتری حرکت کنیم، تصریح کرد: در این راستا شاهد از بین رفتن بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی خواهیم بود.
این مسئول با اشاره به آثار مثبت ناشی از اجرای این طرح، افزود: ریشه انحرافات و کج‌روی‌های اجتماعی آسیب‌هایی نظیر بیکاری، اعتیاد، فقر و طلاق است که در صورت رفع آنها بخش عمده‌ای از آسیب‌های اجتماعی نیز از بین می‌رود.
حسینی‌صدر با بیان اینکه در اجرای این طرح باید به خوبی وارد عمل شویم، خاطرنشان کرد: درصورتی آسیب‌های اجتماعی در طرح تحول اجتماعی کاهش می‌یابد که تمام ناهنجاری‌های اجتماع به نحو مطلوبی ریشه‌یابی شود.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شتاب‌زدگی در اجرای طرح تحول اجتماعی کاهش بهره‌وری در این طرح را در پی خواهد داشت، ادامه داد: اجرای شتاب‌زده و کارشناسی نشده این طرح سبب می‌شود تا آسیب‌های اجتماعی در جامعه نه تنها برطرف نشود بلکه روز به روز فزونی یابد.
حسینی‌صدر گفت: اگر در اجرای طرح تحول اجتماعی شتاب زده عمل کنیم آثار منفی به دنبال خواهد داشت.
وی ادامه داد: دولت در وضعیت موجود باید تمام تلاش خود را برای ایجاد انضباط اجتماعی به‌کار گیرد ولی این امر باید با مطالعات کارشناسی انجام شود تا پیامدهای مثبتی داشته باشد.
این مسئول اصلاح ساختار خانوادگی را یکی از مسایل مهم آثار اجتماعی برشمرد و تصریح کرد: برای پیشگیری از پیدایش و گسترش بزهکاران فقط یک راه وجود دارد و آن هم اصلاح ساختار خانوادگی به صورت آموزشی و کاربردی است.
حسینی‌صدر افزود: در راستای اجرای این طرح باید قوانین موجود در کشور را نیز مد نظر قرار دهیم.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول