اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای شهر قم:

نماهای جدید با بافت قم همخوانی ندارد

خبرگزاری فارس: سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: نماهای جدید هیچگونه همخوانی با بافت قم ندارد و این خطای بزرگ از ادارات دولتی و بانک‌ها به واحدهای تجاری و مسکونی منتقل شده است.

نماهای جدید با بافت قم همخوانی ندارد
حسن بختیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اهمیت زیباسازی شهر اظهار کرد: حوزه زیباسازی یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی است که باید به آن توجه شود و در این زمینه اقدامات جدی صورت گیرد.
وی به تاثیر زیبا‌سازی در روحیه مردم اشاره کرد و افزود: عناصر زیباشناختی بر نگرش و فرهنگ مردم تاثیر بسیاری دارد، بنابراین باید در این زمینه اقدامات موثر علمی انجام شود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم از ایجاد سازمان زیباسازی شهر خبر داد و بیان کرد: در چند ماه گذشته، سازمان زیبا‌سازی شهرداری فعالیت خود را آغاز کرده است.
بختیاری ادامه داد: پرداختن به عنصر نما و منظر شهر امری مهم است و موجب زیباسازی شهر می‌شود و سازمان زیباسازی در این زمینه مطالعات خود را آغاز کرده و به دستورالعمل‌های مسکن و شهرسازی خواهد پرداخت.
وی خواستار توجه ویژه به اماکن مذهبی شد و اظهار کرد: بهسازی وضعیت سیمای شهر قم، با توجه به دینی و مذهبی بودن آن، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه وضعیت نما و منظر در قم مطلوب نیست، تصریح کرد: باید از ایجاد کاربری‌های نامناسب در اماکن دینی جلوگیری شود و نباید اجازه داد، تکنولوژی‌های خاص به سیما و منظر شهر آسیب برسانند.
بختیاری نماهای جدید را یکی از مشکلات موجود برشمرد و عنوان کرد: باید از نماهای سنتی و قدیمی که با وضعیت اقلیمی قم مطابقت دارد استفاده شود و از کاربرد نماهای جدید و شیشه‌ای جلوگیری کرد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: نماهای جدید هیچگونه همخوانی با بافت قم ندارد و این خطای بزرگ از ادارات دولتی و بانک‌ها به واحدهای تجاری و مسکونی منتقل شده است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به نصب و آویختن گلدان‌های گل برای زیبایی بیشتر در سطح شهر اظهار کرد: در زمینه زیباسازی گام‌های خوبی برداشته شده و در مناطق مختلف شهر شاهد آویختن گلدان‌هایی هستیم که منظر شهر را زیباتر کرده است.
بختیاری بر اهمیت بحث زیباسازی تاکید کرد و گفت: توجه به زیباسازی شهر نوعی توجه به شخصیت شهروندان و ارزش دادن به آنها است که یک ضرورت به حساب می‌آید.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول