اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تعاون روستایی استان قزوین:

توزیع 3۱ هزار تن کود شیمیایی بین کشاورزان قزوینی

خبرگزاری فارس: مدیر سازمان تعاون روستایی استان قزوین از توزیع 30 هزار و 828 تن انواع کود شیمیایی بین کشاورزان قزوینی خبر داد.

توزیع 3۱ هزار تن کود شیمیایی بین کشاورزان قزوینی
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان تعاون روستایی استان قزوین، ناطق معین‌‌الدین بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 30 هزار و 828 تن انواع کودهای شیمیایی شامل اوره، فسفات، سوپرفسفات، نیترات آمونیوم، سولفات پتاسیم و کلروپتاسیم بین کشاورزان در سطح استان قزوین توزیع شده است.
وی ادامه داد: به منظور حمایت از تولیدکنندگان در سطح استان بیش از 29 هزار لیتر انواع سموم دفع آفات نباتی نیز شامل حشره‌‌کش‌ها، قارچ‌کش‌ها، علف‌کش‌ها و سایر سموم  بین کشاورزان توزیع شده است.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان قزوین افزود: با توجه به اینکه بذر یکی از نهاده‌های اصلی در تولیدات کشاورزی است و سایر عوامل از آن تأثیرپذیر هستند، برای تولید این نهاده به مواد اولیه مناسب نیازمندیم تا در شرایط آب و هوایی مختلف، تولیدات کشاورزی مطلوبی را داشته باشیم.
وی تصریح کرد: بذر اساس تولید مواد غذایی است و دارای نقش غیر قابل انکاری است و نقش تعیین کننده‌ای در تغذیه انسان دارد.
معین‌الدین اضافه کرد: تاکنون یک‌هزار و 165 تن انواع بذور شامل بذر سبزی و صیفی، بذر ذرت، بذر گندم و جو در سطح استان  توسط  تعاونی‌های زیرپوشش توزیع شده است.
وی اظهار کرد: اگر تمام نهاده‌ها را در کنار هم داشته باشیم بدون بذر مناسب، تولید بهینه امکان‌پذیر نمی‌شود.
مدیر تعاون روستایی قزوین یادآور شد: همچنین 9 میلیون و 366 هزار لیتر مواد سوختی شامل نفت سفید، نفت، گاز و بنزین  طی ماه‌های گذشته در سطح روستاهای استان قزوین توزیع شده است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول