اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مراسم شام غریبان در دشتستان برگزار شد

خبرگزاری فارس: مراسم شام غریبان در دشتستان برگزار شد.

مراسم شام غریبان در دشتستان برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، مراسم شام غریبان سه‌شنبه شب در شهرستان دشتستان برگزار ‌و مصیبت بزرگ یاران امام حسین(ع) به تصویر کشیده شد.
بر اساس این گزارش، در این مراسم زیبا و معنوی نحوه آتش زدن خیمه‌های یاران امام حسین(ع) به نمایش درآمد و مظلومیت اهل‌بیت(ع) به زیباترین شکل به تصویر کشیده شد.
در این مراسم نحوه به اسارت درآمدن کودکان و اطفال و یاران امام حسین(ع) به نمایش درآمد که حضور کودکان و نوجوانان دشتستانی در این مراسم از زیباترین صحنه‌های این مراسم بود.
کارگردان نمایش شام غریبان در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار کرد: مراسم شام غریبان در واقع متعلق به اسرا و کودکان و اطفال امام حسین(ع) است.
مهدی رضایی افزود: شام غریبان از غم‌انگیزترین شب‌های تاریخ شیعه است و فرزندان امام حسین(ع) در این شب سختی‌های زیادی را متحمل شده‌اند که به تصویر کشیدن این آلام کار بسیار سختی است.
وی عنوان کرد: به آتش کشیده شدن خیمه یاران امام حسین(ع) در این شب اتفاق افتاد و حضرت زینب(س) و امام زین‌العابدین(ع) به عنوان پناهگاه مصیبت‌دیدگان تلاش زیادی برای آرامش بخشیدن به کودکان و اسرا انجام دادند و صحنه‌های حزن‌آلودی در این مراسم به تصویر کشیده شد.
بر اساس این گزارش مراسم باشکوه شام غریبان علاوه بر برازجان در شهرهای آبپخش، شبانکاره و سعدآباد و همچنین در روستاهای درودگاه و چهاربرچ با حضور مردم مومن و مسلمان دشتستان برگزار شد.
در روز عاشورا نیز مراسم تعزیه عاشورا و  شهادت سالار شهیدان در 15 شهر و روستای دشتستان برگزار شد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول