اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شام غریبان در حرم ملکوتی امام غریب

خبرگزاری فارس: همزمان با شام غریبان سید و سالار شهیدان دشت کربلا حضرت امام حسین(ع) شهروندان مشهدی به همراه زائران بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) شمع بر‌افروختند.

شام غریبان در حرم ملکوتی امام غریب
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد از ساعاتی پیش دوباره هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری گروه گروه از سراسر شهر مشهد همراه زائران وارد شده به این شهر، برای عرض تسلیت به امام هشتم (ع) به سمت حرم مطهر رضوی روانه شده‌اند.
از ساعاتی پیش همچون شب و روز گذشته خیابان‌های منتهی به حرم رضوی نیز شاهد زائران و مجاورانی است که با دسته‌های عزاداری خود به سمت این حرم امن و ملکوتی رهسپار شده‌اند.
به همین منظور توسط هیئت‌های مذهبی سطح شهر ایستگاه‌هایی برای روشن کردن شمع برای عزاداران کاروان عشق برپا شده است.
از جمله نکات قابل توجه در این ارتباط حضور کم‌نظیر کودکان و نوجوانان به همراه والدینشان برای ابراز ارادت به اسرای حسینی در شام شهادت سومین نور آفرینش است.
همچنین دسته‌های عزاداری با سر دادن نوای" شام غریبان حسین (ع) امشب است امشب است، ناله طفلان حسین (ع) امشب است امشب است" به فضا معنویت خاصی را بخشیده‌اند.
دیوارها و خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی به‌ویژه بست شیرازی، نواب صفوی، طبرسی و امام رضا (ع) مملو از شمع‌هایی است که عاشقان خاندان عصمت و طهارت به مقام سید و سالار شهیدان هدیه کرده‌اند.
عزاداران و زائران حرم امن رضوی با استعانت از خداوند تبارک و تعالی و توسل به دامان ائمه اطهار (ع) خواسته‌های قلبی خود را برای برآورده شدن نیت می‌کنند.
به گزارش خبرنگار فارس از حرم مطهر رضوی، این مکان مقدس نیز با تدارک دیدن برنامه‌هایی خاص و معنوی بر شکوه بیشتر حضور مردم افزوده است.
مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز با نوحه‌سرایی و سخنرانان با بیان مصایب و مشکلات کاروان عاشورا جلوه خاصی به مراسم سوگواری و عزاداری مردم در حرم رضوی داده‌اند.
در همین راستا برنامه‌هایی نیز همانند 10 شب گذشته در منازل، حسینیه‌ها و تکایا برای عزاداری حسینی برپاست.
امروز نیز همزمان با عاشورای حسینی شور و غوغای عظیمی در شهر مشهد و در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) برپا بود و هیئت‌های مذهبی دسته‌دسته برای عرض تسلیت وارد حرم رضوی می‌شدند.
انتهای پیام/ک20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول