اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره تبلیغات قم:

نهضت سیدالشهدا روح توحید را زنده کرد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قم گفت: امام حسین (ع) به عنوان کسی که در خانه وحی رشد یافته بود در جریان نهضت عاشورا انحرافات توحیدی جامعه را سامان بخشید و روح توحید را زنده کرد.

نهضت سیدالشهدا روح توحید را زنده کرد
حجت­الاسلام محمود نجاریان­زاده امروز در گفت­وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: آنچه از آموزه‌های دینی برمی­آید این است که معرفت امامان معصوم(ع) هم عقلانی است و هم زاده­ وحی، طوری که بیشترین انطباق و سازگاری را با فطرت الهی بشر دارد.
وی ادامه داد: 124 هزار انسان پاک­باخته و صالح از یک مطلب که همان توحید است دم می­زنند و نقش آن را در هدایت بشر حیاتی می­دانند.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه نبوت نیز در کنار توحید راهگشای معرفت انسان و راه رسیدن به کمال هستی­بخش است، افزود: جریان امامت آنگاه که با نبوت پیوند می‌خورد، ارزش انسانیت را در توحید می­بیند.
وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) به عنوان کسی که جاری ساختن روح توحید در جامعه را وظیفه خود می­دانست، وقتی مشاهده می­کرد توحید در جامعه مورد تاخت و تاز مطامع دنیوی خواص جامعه قرار گرفته تلاش کرد چاره­ای برای نجات این جامعه بیاندیشد.
نجاریان­زاده افزود: امام حسین(ع) به عنوان کسی که در خانه وحی به دنیا آمده و رشد پیدا کرده، می‌داند که جزو کسانی که با وحی ارتباط دارند، کس دیگری نمی­تواند توحید را به جامعه معرفی کند و هیچ انحرافی در توحید درست نمی­شود مگر به این وسیله که امام مردم را به سرچشمه کمال راهنمایی کند.
وی افزود: در آخرین جملات امام حسین (ع) در لحظه شهادت می­توان این رضایت از عمل به تکلیف الهی را به وضوح مشاهده کرد.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: هدف دیگر قیام اباعبدالله(ع) مبارزه با ظلم است چراکه اسلام تنها دینی است که بر خلاف مسیحیت و یهود با ظلم کنار نیامده و ظلم را نمی‌پسندد و در عین حال مظلوم پرور هم نیست.
وی ادامه داد: نهضت عاشورا به ما آموخت که اگر در برابر ظلم نایستیم، ظلم یکه تاز به میدان آمده و بر تمام شئون زندگی مردم حاکم می­شود.
نجاریان­زاده گفت: قیام امام حسین(ع) به ما نشان داد که اگرچه عده کمی باشیم، اما اگر در برابر ظلم بایستیم نصرت خداوند شامل حال ما خواهد شد.
وی افزود: این قیام به ملت­های آزادی خواه نشان داد که مقاومت در برابر ظلم اگر حتی در ظاهر به کشته شدن نیز بیانجامد، عزت و افتخار ابدی را به همراه خواهد داشت.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم عنوان کرد: آنچه از بیانات امام حسین(ع) در روز عاشورا و در جریان سفر ایشان به سرزمین کربلا برمی­آید این است که هدف ایشان از این قیام اجرای حاکمیت دین خدا در جامعه بود.
وی گفت: ایشان در روز عاشورا در برابر لشکریان به این نکته اشاره کرده و فرمودند که اگر دین جدم جز با خون من زنده نمی­ماند، پس ای شمشیرها مرا دریابید.
نجاریان­زاده در پایان افزود: امام حسین(ع) با هدف احیای دین خدا قیام کرد تا به عالم ثابت کند تنها دین حنیف است که موجب نجات انسان می­شود و تجلی این دین امروز در اسلام ناب و مکتب اهل بیت(ع) است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول