اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

مدرسه حسینی همگان را به حریت و آزادگی می‌خواند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: مدرسه حسینی همگان را به حریت و آزادگی می‌خواند.

مدرسه حسینی همگان را به حریت و آزادگی می‌خواند
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، حجت‌الاسلام علی رضایی در مراسم سوگواری سالار شهیدان در پارس جنوبی اظهار کرد: اخلاص و ایثار در بین یاران امام حسین(ع) از مهم‌ترین ویژگی‌ها بود که باید همه ما از این قیام عظیم درس‌های لازم را بگیریم.
وی افزود: حضرت عباس(ع) به عنوان علمدار دشت کربلا درس ایثار را با همه وجود تعلیم داد و از هر دو دست و از همه وجودش گذشت تا اسلام زنده بماند.
این استاد دانشگاه و محقق علوم دینی خاطرنشان کرد: حضرت علی‌اصغر(ع) به عنوان کوچک‌ترین شهید کربلا و عاشورا نیز درس ایثار داد و باید با مطالعه عاشورا بر معرفت و شناخت خود بیفزاییم.
رضایی در ادامه به آزادگی روح و جان هر انسان اشاره و عنوان کرد: انسان آزاد به دنیا می‌آید، پس چرا باید به سیطره‌ یزیدیان درآید و بندگی غیر خدا کند و از عظمت خود بیگانه شود.
وی تصریح کرد: مادامی که انسان در اسارت وابستگی‌های دنیایی و دلبستگی‌های نفسانی است، نمی‌تواند به سوی مقصد والایی که برای آن آفریده شده است سیر کند.
رضایی راه امام حسین(ع) را راه آزادگی و شهادت خواند و اضافه کرد: مدرسه حسینی همگان را به حریت و آزادگی می‌خواند که تا آدمی به آزادمنشی نرسد به هیچ کمالی دست نمی‌یابد.
وی افزود: آنان که به دعوت سیدالشهدا(ع) به حریت و آزادگی پشت کردند و بر ضد ایشان همدست شدند، خود را تباه کردند و در مقابل اینان کسانی نیز بودند که دعوت حسین(ع) به آزادگی را دریافتند و خود را از اسارت جز خدا رها کردند و به حق پیوستند.
رضایی گفت: حر بن یزید ریاحی از جمله‌ آنان بود؛ او آن هنگام که اوضاع و احوال بر حسین(ع) تنگ شد، انتخاب خود را کرد و از جبهه‌ کفر جدا شد و به جبهه‌ حق پیوست.
این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: اسلام کامل‌ترین دین و قرآن نیز کامل‌ترین کتاب است و باید در مسیر قرآن حرکت کنیم تا رستگار شویم.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول