اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

شهادت قله سعادت است

خبرگزاری فارس: جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی شهادت را بهترین نیکی خداوند به انسان‌ها دانست و گفت: شهادت رسیدن به قله سعادت است.

شهادت قله سعادت است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نیکبخت ساعتی پیش در مراسم گرامیداشت ششمین سالگرد شهادت شهدای رسانه گفت: این شهدا کسانی هستند که عاشقانه و داوطلبانه برای انجام وظیفه خطیر اطلاع‌رسانی و به تصویر کشاندن اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران عازم منطقه چابهار و رزمایش عاشقان ولایت شدند و به مقتدای خود لبیک گفته و جان شیرین خود را به محضر دوست تقدیم کردند.
جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه از این جهت که این بزرگواران به بهترین وضع به شهادت رسیدند به خانواده آنها تبریک عرض می‌کنیم، افزود: حال ششمین سالی است که این عزیزان برای خدمت ارزشمند به جمهوری اسلامی ایران سر از پا نشناخته و اگرچه ساعت‌ها در فرودگاه معطل شدند ولی عازم این ماموریت شده و راه رسیدن به معبود را در زمان کوتاهی طی کردند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: زمانی که انسان در این دنیا حرکت می‌کند، مقصدی دارد که باید به آن برسد و آن مقصد کمال و سعادت است، همان اصلی است که از آن دور مانده‌ایم و‌ مراقبت‌های دائمی لازم است تا انسان به این مقصد برسد.
حجت‌الاسلام نیکبخت عنوان کرد: خداوند بعضی‌ها را دوست دارد و آنها این مسیر طولانی را مختصر طی می‌کنند و به وصل خداوند نائل می‌آیند و زودتر به او می‌رسد و این شهدا به دریای الهی وصل شده و سرانجام و پایانی خوش پیدا کرده‌اند.
جانشین عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه قطره با دریا دریاست وگرنه قطره قطره دریا دریاست گفت باید این توفیق را به آنها تبریک بگوییم.
وی اظهار داشت: امروز جای همه آنها در میان خانواده‌هایشان، جامعه، همکاران، هنرمندان و دلاوران ارتش جمهوری اسلامی ایران خالی است و آنها در عمر با برکت خود خدمات شایسته‌ای ارائه دادند و چه سوز و عشقی و چه همت‌های بلندی داشتند، برای آنها این نبود که در خانه بنشینند و به دنبال انجام تکلیف بودند و برای اینکه اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران را به رخ بیگانگان که به دنبال ضربه زدن به انقلاب و منافع نامشروع خود بودند، بکشند عازم این رزمایش شدند. 
حجت‌الاسلام نیکبخت تاکید کرد: این شهدا رفتند تا قدرت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به رخ طاغوت‌های عصر زمان بکشند.
جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: به تعبیر رسول گرامی اسلام هر نیکی که در این دنیا فرض کنید، بالاتر از آن نیکی دیگری است اما یک نیکی است که بالاتر از آن چیز دیگری نیست و آن شهادت در راه خداست و تنها مرگ و رفتنی که جای تبریک و سربلندی و افتخار دارد، معامله کردن با خداست و هر کس توانست به این مهم دست پیدا کند به سعادت و عاقبت به خیری رسیده است و این شهدا چنین مقامی دارند.
وی با بیان اینکه انسان با شهادت به قله‌های سعادت می‌رسد، اضافه کرد: شهدا کسانی هستند که سعادت را در آغوش گرفته و به نیکی رسیدند.
حجت‌الاسلام نیکبخت گفت: دورود ملائک خدا به روان پاک همه شهدا، شهدای کربلای حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، به روح بلند امام شهیدی که درس شهادت و ایثار را به ما آموخته است و خدمت به دین و خدمت به بندگان خدا و چگونه زندگی کردن و چگونه رفتن را آموزش داد و شهدا نیز به خوبی این درس را آموختند.
حجت‌الاسلام نیکبخت بیان کرد: بعد از چند سال از شهادت این عزیزان امسال روز شهادت این پروانه‌های عاشق مصادف با شهادت مولا، مقتدا و معلم آنها حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) شده است و زمان شهادت آنها نیز بعد از ظهر و در نزدیکی زمان شهادت امام حسین (ع) است. 
وی در ادامه با بیان اینکه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بعدازظهر عاشورا و در شرایط سخت به شهادت رسیدند و این شهدا نیز در این مسیر لباس رزم پوشیده بودند و دعوت خداوند را جانانه و با زمزمه «یاحسین» لبیک گفته و به شهادت رسیدند سعادتی بالاتر از آن نیست.
وی بیان داشت: از خداوند متعال می‌خواهیم به همه همسران، پدران و مادران و دوستان این عزیزان صبر جمیل عنایت بفرماید.
جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی در پایان بر صبر تاکید کرد و گفت: صبر در این مسیر معامله کردن با خدا است و راضی بودن به رضای خدا و تن دادن به رضای الهی است.
این گزارش حاکی است، در آستانه عاشورای حسینی مراسم گرامیداشت ششمین سالگرد شهدای حادثه هواپیمایی سی 130 ارتش جمهوری اسلامی که در تاریخ 15 آذر 84 در اثر نقص فنی سقوط کرد و منجر به شهادت جمعی از خبرنگاران رسانـه‌هـای‎ جـمعـی‎ از جمله‎ خبرنگاران‎ واحد مرکزی‎ خبر و شبکه‎ خبر صدا و سیما، خبرگزاری‌های فارس، ایسنا و ایـرنا و‎ شماری‎ از تصویربرداران‎ و گروه‎ فنی‎ صدا و سیما و فعالان خبری ارتش جمهوری اسلامی شد، در جوار مزار مطهر این شهدا در بهشت زهرا (س) برگزار شد.
مراسم ششمین سالگرد ملکوتی شهدای رسانه با تلاوت قرآن و پخش آخرین جملات خلبان پرواز شهید «بابک گوهری» که با ذکر «یا حسین» در ساعت 13:47 به برج مراقبت ارسال شده بود، آغاز شد و هنرنمایی گروه موزیک دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران، اجرای تواشیح و آزاد کردن چندین پرنده به یاد شهدا از دیگر برنامه‌های این مراسم روحانی بود.
این مراسم با حضور خانواده معظم شهدا، حجت‌الاسلام والمسلمین نیکبخت جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی، فرماندهان دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران، مدیرکل پشتیبانی سازمان صدا و سیما، سهرابی مدیرکل روابط‌عمومی سازمان صدا و سیما، خبرنگاران و فعالان رسانه، همکاران شهدای رسانه، جمعی از مسئولان نیروی زمینی، هوایی و دریایی ارتش جموری اسلامی، صدا و سیما و جمعی از عاشقان راه ایثار و شهادت در قطعه 50 گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار شد. 
انتهای پیام/ز10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول