اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با مشارکت سازمان حفاظت محیط زیست صورت گرفت؛

برگزاری کارگاه نجات پستانداران دریایی در خوزستان

خبرگزاری فارس: کارگاه امداد و نجات پستانداران دریایی در استان خوزستان برگزار شد.

برگزاری کارگاه نجات پستانداران دریایی در خوزستان
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان،‌ مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از برگزاری کارگاه امداد و نجات پستانداران دریایی خبر داد.
تورج همتی با اشاره به مشارکت این اداره کل و معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی امداد و نجات پستانداران دریایی،‌ گفت: هدف از برگزاری این کارگاه‌ها در درجه اول حفاظت، امداد و نجات پستانداران دریایی و حفاظت از زیست بوم‌های حساس ساحلی و دریایی و تنوع زیستی آنهاست.
وی هدف دوم از برگزاری این کارگاه ها را نجات پستانداران دریایی از هرگونه خطر احتمالی و کاهش مرگ و میر گروهی و مهمتر از همه ایجاد کمپین آگاهی بخش و اطلاع رسانی به موقع عنوان کرد.
همتی اظهار داشت: این موضوع با آموزش و ایجاد حساسیت در بین طیف‌های مختلف جامعه اعم از کارشناسان، معلمان، دانش آموزان، مردم محلی، صیادان و سایر گروه‌های هدف محقق می‌شود.
این مقام مسئول تاثیر سلسله کارگاه‌های برگزار شده را در فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در بین جوامع محلی و ذینفعان مثبت ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر شناخت و آگاهی از دریا در بین گروه‌های هدف افزایش یافته و با تشکیل شبکه‌ها و گروه‌های امداد و نجات جایگاه زیست بوم‌های حیات بخش دریایی و قابلیت‌های زیست محیطی سواحل برای آحاد مردم روشن‌تر شده است.
از ابتدای سال‌جاری تا کنون کارگاه‌های امداد و نجات مختلفی در شهرستان‌های اهواز، ماهشهر، آبادان، خرمشهر، شادگان و هندیجان برگزار شده که در اغلب آنها صیادان محلی، طیف‌های مختلف و ذی‌نفعان دریا استقبال خوبی داشتند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول