اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل ثبت احوال یزد اعلام کرد:

ابوالفضل همچنان در صدر آمار نام یزدی‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان یزد ضمن ارائه آمار فراوانی انتخاب نام نوزادان در استان از محرم سال گذشته تا امسال از علاقه یزدیها برای انتخاب اسم ابوالفضل و اسامی امام حسین (ع ) خبر داد.

ابوالفضل همچنان در صدر آمار نام یزدی‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی ثبت ‌احوال استان یزد، سید محمد طباطبایی با اشاره به تغییر ملموس و محسوس فرهنگ نام گزینی ایرانیان در سال‌های اخیر اظهار داشت: استان یزد از جمله استان‌هایی است که اسامی مذهبی همچنان در صدر نام‌های انتخابی والدین است.
وی خاطرنشان کرد: انتخاب نام، نقطه طلایی شروع زندگی یک فرد است که چه بسا در شکل دهی شخصیت اجتماعی آن فرد نیز تاثیرگذار باشد.
مدیرکل‌ثبت احوال استان یزد آمار فراوانی انتخاب نام نوزادان یزدی را در یک سال گذشته این گونه ارائه کرد: ابوالفضل با 828 انتخاب در صدر، امیرحسین با 613 انتخاب در رتبه سوم، حسین با 294 فراوانی در جایگاه هشتم، محمدحسین با 230 انتخاب در رتبه یازدهم، امیرعباس با 168 مورد فراوانی در جایگاه دوازدهم، علی اصغر با 167 مورد انتخاب در رتبه سیزدهم، علی اکبر با 65 انتخاب در جایگاه سی و ششم و عباس با فراوانی انتخاب 33 در رتبه هفتاد و یکم جدول انتخاب نام نوزادان قرار دارند.
طباطبایی، 20 نام اول این جدول را به این ترتیب ارائه کرد: ابوالفضل، امیرعلی، امیرحسین، امیرمحمد، علی، محمد، علیرضا، حسین، محمد طاها، محمدمهدی، محمدحسین، امیرعباس، علی اصغر، مهدی، امیر رضا، محمد امین، محمد رضا، محمد یاسین، محمد جواد و محمد صالح.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول