اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور دانش‌آموزان انجام شد؛

برگزاری گفتمان دینی قیام عاشورا در دیواندره

خبرگزاری فارس: با حضور جمعی از دانش‌آموزان مقطع دبیرستان شهرستان دیواندره یک دوره گفتمان دینی با عنوان قیام عاشورا در این شهرستان برگزار شد.

برگزاری گفتمان دینی قیام عاشورا در دیواندره
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، استاد گفتمان‌های دینی شهرستان دیواندره صبح امروز در این گفتمان که در دبیرستان دکتر حسابی برگزار شد، اظهارداشت: علل به وقوع پیوستن قیام عاشورای امام حسین(ع) مسئولیت دینی بود که آن حضرت برخود احساس می‌کرد.
ماموستا سید احمد حسینی افزود: اسلام، مسئولیت بزرگی را در مورد آنچه در کشور مسلمین اتفاق می‌افتد، برعهده هر مسلمان گذاشته است؛ زیرا هیچ پذیرفته نیست در اسلام که مسلمان، در برابر حوادث تکان دهنده‌ای که بر امّت اسلامی وارد می‌شود و منافع آنان را نابود می‌سازد، موضعی غیر مسئولانه داشته باشد.
وی بیان داشت: به فرموده پیامبر (ص) هرکدام از شما در مورد اجتماع و مردمش مسئولیت دارید، پس مسلمانان در برابر خداوند مسئول هستند و باید حفظ منافع کشور و دفاع از امت را در دستور کار قرار دهند.
حسینی اضافه کرد: وظیفه دینی بر امام واجب می‌ساخت که در برابر حکومتی که حرام‌های خدا را حلال شمرده و فرمان‌هایش را نادیده گرفته و با سنّت رسول خدا مخالفت کرده بود، قیام کند.
این استاد گفتمان‌های دینی یادآور شد: جمعی از علمای مسلمین به صراحت بیان کرده‌اند که وظیفه دینی بر امام واجب می‌ساخت که در صحنه‌های جهاد، در دفاع از اسلام، دست به عمل بزند.
حسینی تصریح کرد: امروز باید قیام عاشورا در تمامی عرصه‌ها سرلوحه بشریت قرار گیرد چرا که این قیام درس ایثار، آزادگی و از خودگذشتگی را به همه ما انسان‌ها آموخته است.
وی با اشاره به اینکه همه ما باید با هوشیاری کامل از قیام بزرگ امام حسین(ع) دفاع کنیم، افزود: امروز دشمنان در کمین ضربه زدن به هویت دینی و اسلامی و باورهای ما مسلمانان هستند و باید با الگوگیری از امام حسین و ویژگی‌های بارز ایشان دست دشمنان را از ترفندهای بی اساس‌شان کوتاه کنیم.
این استان گفتمان‌های دینی شهرستان دیواندره در پایان سخنان خود اضافه کرد: ابعاد شخصیت امام حسین به ویژه قیام آن حضرت به آسانی دست یافتنی نیست و هر چه درباره آن حضرت و نهضت او گفته شود باز سخن‌های ناگفته بسیار باقی است و به راستی عمر آدمی و آدمیان برای بیان آنچه او آفرید و در عرصه حیات انسانی درافکند، کفایت نمی‌کند.
در پایان این گفتمان دانش‌آموزان سوالات خود را مطرح کردند و استاد گفتمان‌های دینی به آنها پاسخ داد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول