اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با پیگیری فارس و اقدام مسئولان؛

وجوه دریافتی سوخت از دانش‌آموزان نوسود مسترد می‌شود

خبرگزاری فارس: وجوه غیرقانونی دریافت شده از دانش‌آموزان منطقه نوسود در اسرع وقت مسترد می‌شود.

وجوه دریافتی سوخت از دانش‌آموزان نوسود مسترد می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از پاوه، در پی انتشار اخباری مبنی بر دریافت غیر قانونی وجه از دانش‌آموزان مدارس منطقه نوسود و پیگیری موضوع توسط خبرگزاری فارس صحت اخبار تأیید و موضوع پیگیری شد.
بنا‌بر‌این گزارش در برخی مدارس زیرپوشش آموزش و پرورش منطقه نوسود و در پی بی‌توجهی مسئولان اداره مذکور در تأمین سوخت مورد نیاز مدارس، برخی مدیران در اقدامی غیرقانونی اقدام به دریافت وجوهی از دانش‌آموزان کرده‌اند.
اعمال شگردهایی چون ارسال نامه برای اولیا به امضای رئیس انجمن اولیا و مربیان مدرسه برای دور زدن قانون در حالی صورت گرفته است که به گفته فرماندار شهرستان پاوه شورای آموزش و پرورش شهرستان، هیچ مصوبه‌ای مبنی بر دریافت وجه از دانش‌آموزان بابت خرید سوخت نداشته است.
در پی پرسش خبرنگار فارس در پاوه از خدرویسی در مورد علت دریافت پول از والدین دانش‌آموزان به عناوین مختلف مانند «کمک‌های داوطلبانه» و «همیاری»، وی پس از تحقیق در مورد صحت موضوع و تأیید آن اظهار کرد: منابع موثق ما تأیید کرده‌اند که در مدارس منطقه نوسود از والدین دانش‌آموزان مبالغی به اجبار اخذ شده است در حالی که این عمل خلاف اصل 30 قانون اساسی بوده و شخص مدیرکل آموزش و پرورش استان باید پاسخگو باشد.
حسین خدرویسی گفت: به علت حساسیت موضوع شب گذشته در تماس با امینی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از وی خواستم تا موضوع، با جدیت بررسی شده و برخورد لازم با رئیس آموزش و پرورش نوسود نیز صورت گیرد.
پس از اقدام سریع و قاطع فرماندار پاوه، جلال امینی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس در پاوه، عنوان کرد: آموزش و پرورش به هیچ وجه مشکلی در تأمین سوخت مدارس ندارد و چنانچه وجوهی از دانش‌آموزان برای تأمین سوخت گرفته شده باشد خلاف قانون عمل شده و باید این پول‌ها در اسرع وقت به اولیا دانش‌آموزان مسترد گردد.
وی گفت: روز گذشته مبلغ شش میلیارد ریال چک برای واریز به حساب مدارس امضا و صادر شده است و چنانچه با واریز این مبالغ مشکلات مدارس حل نشود آموزش و پرورش آماده است مدارک و مستندات ارائه شده را بررسی کرده و در راستای رفع مشکل اقدام عاجل به عمل آورد.
اظهارات این مقام مسئول در حالی بیان می‌شود که رئیس شورای آموزش و پرورش نوسود در گفت‌وگو با خبرنگار ما اعلام کرد: طبق آمار ارائه شده از سوی مسئولان آموزش و پرورش نوسود به شورای آموزش و پرورش این بخش، سال گذشته هزینه سوخت مصرفی مدارس این منطقه 550 میلیون ریال بوده، در حالی که سرانه مدارس در همین مدت 250 میلیون ریال بوده است.
یوسفی گفت: مابقی هزینه‌های پرداخت شده برای تهیه سوخت مدارس طی سال گذشته از محل مشارکت مردمی و کمک‌های شهرداری‌های نوسود و نودشه و پیمانکاران پروژه سد داریان تأمین شده است.
آنطور که از شواهد استنباط می‌شود، اهمال مسئولان آموزش و پرورش نوسود در تأمین سوخت مدارس، مدیران مدارس این منطقه را مجبور به تأمین سوخت از راه‌های غیرقانونی کرده بنابراین لازم است موضوع تا حل کامل مشکل و حصول نتیجه مطلوب از سوی مدیرکل آموزش و پرورش استان دنبال شده و نتیجه کار به اطلاع عموم برسد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول